maandag, oktober 02, 2006 |

Weekend

We schrijven maandagochtend 09.10 en we nemen maar weer eens plaats achter de home pc om een bloggie te maken. Mijn laatste blog was al weer afgelopen vrijdag, dus het wordt hoog tijd. Wat hebben we gedaan het afgelopen weekend.
Zoals ik al in mijn vorige blog heb verteld zijn mijn ouders en zus en haar kids afgelopen zaterdag op visite geweest. We zien elkaar gemiddeld één keer per maand, het is een uur en een kwartier rijden. Dus altijd gezellig als ze weer langs komen. Maar dat gaat niet zomaar, natuurlijk. Je wilt als goede zoon laten zien dat je het altijd netjes hebt, alles opgeruimd, wc moet nog schoon, je kent het wel. Miranda moest zaterdagmorgen werken en ze kwamen zaterdagmiddag. Dus vroeg eruit en aan het poetsen. Gelukkig zijn de twee oudsten ook nog wel eens lief en ze hebben me goed geholpen. Bij ons op het platje was het net of er een speelgoedbom was ontploft en het schuurtje deed de laatste tijd dienst als basketbalnet, waar we alles van een afstand ingooiden. Druk bezig denk je dan dat het ook nog wel voordelen heeft als je visite krijgt. Dan wordt alles in ieder geval weer schoon. Kids hebben hun speelgoed opgeruimd, het hok van Snuffie (ons konijn) schoongemaakt en als laatste nog even met de waterslang spuiten voor een blinkend eindresultaat.
Juul kan bijna niet wachten tot ze komen. Sten (zoon van mijn zus, dikke vriend van Juul) moet eerst voetballen en daarna rijden ze gelijk richting de polder. En eindelijk rond half twee zijn ze er dan. De appelflappen hadden gretig aftrek en een lekker bakkie koffie ging er ook wel in. De planning is om naar de kindermiddag in de Lange Nering te gaan. Maar eerst wil mijn vader nog naar een aardappelboer om een zak authentieke uit de polderklei getrokken aardappelen te kopen. Voor €4,50 per 10 kilo. Koopje. Zo gezegd, zo gedaan. Snel naar Versluis en daarna weer naar huis. Iedereen klaar en de Lange Nering in. Daar hebben de kids zich geweldig vermaakt in de ballenbak en de sweefmolen. Thuisgekomen lekker iets drinken en de hapjes staan op tafel. Patatje gehaald door Ma en Marlon (mijn zus). Voor dat je het weet is het al weer 7 uur en ze gaan weer richting Twente. Het was weer ouderwets gezellig en het is toch altijd fijn om elkaar weer te zien. Beetje opgeruimd en we lagen om kwart over tien in bed. Als dertiger trek je het af en toe niet meer. Een jaar of tien geleden lag je ook rond die tijd in bed, maar dat was alleen een beetje voorslapen voor een lange stapnacht.

Gistermorgen moest Miranda al weer vroeg werken en ik lag lekker nog in bed, Sil het flesje gegeven en heerlijk Formule 1 gekeken in bed. De twee oudsten waren uiteraard al beneden, maar het bleef verrassend stil. Ze moeten natuurlijk ook bijkomen van die zaterdag. Verder niet zo veel gedaan gisteren. Nog even naar de eendjes geweest (volgende week gaan we naar de tweetjes) en een lollie gekocht bij het tankstation. Gisteravond gewerkt tot 12 uur. Was een rustig avondje. Nog wel een afspraak gemaakt met de Tollebeek collega's om een vreemde combinatie van Fitness en Karaoke te gaan doen deze week. En volgens mij moet ik woensdag naar een verjaardag en iemand meenemen naar Streetdance, we zien het wel.

De tegelspreuk voor vandaag:

God
schiep
uit
gouden korenaren
de
twentenaren
en uit
de rommel
en de resten
de mensen uit het westen

3 reacties:

MissNonsens zei

Hahahahahaha, die spreuk is weer geweldig!!!
Lekker druk weekendje was het.

Nance zei

Jij spoort ook echt niet he :-)
Geweldig!

Smitsky zei

Gelukkig komen wij uit het noordoosten...anders waren we nog onzeker geworden. Maar de uitspraak is oke ;-)

Gezellig he? Je eigen family over de vloer. En warempel het huisje weer helemaal schoon.

Het aardappelverhaal is ook heel herkenbaar, mijn vader haalde vanuit Drente de aerappels ielemoal uut de polder. Alsof benzine niets kost ;-)