dinsdag, oktober 31, 2006 |

Papa avond

Ik heb gisteravond weer gewerkt en ik moet eerlijk zeggen dat dat ook wel weer lekker is. Na een week van leef maar raak, moeten ook wij weer terug naar de regelmaat. En daar hoort ook werken bij. Nu begin ik best wel rustig, heb vandaag al weer vrij gehad. Morgen moet ik nog werken, dan weer 3 dagen vrij en dan zondag werken. Mag niet klagen dus.
En we hebben uiteraard vrijdag nog de grote "Schiet met een een luchtbuks op een kaartje waar rondjes op staan Finale!!" en daar moet je je toch goed voorbereid staan. Ik hoop dat we het goed doen en we die enorme beker mee mogen nemen naar Marktplaats. Het fanatisme is er in ieder geval, dat is al positief!

Ok, terug naar de regelmaat.
Vanmorgen Julian naar school gebracht en daarna een bakkie koffie samen met Miranda gedronken. We hadden bijna geen boodschappen meer in huis, dus op naar de Aldi met de rest van ons gezin om groot inkopen te doen.
Het is toch zo'n heerlijk werk. Eerst pak je alles uit de schappen in je karretje. Dan uit je karretje op de loopband. Dan weer terug in je karretje. Je loopt naar de auto en pakt alle boodschappen in die grote tassen om vervolgens naar huis te rijden. Thuis aangekomen gaapt die trap je weer aan en je moet drie keer op en neer om alle boodschappen uit de auto in de keuken te krijgen. Daarna pak je alles weer uit de tassen in de kast of koelkast of waar dan ook. Een pakje boter bijvoorbeeld heb je dus 5 keer in je hand voordat het in de kast ligt. Nou ja, het hoort erbij.
Daarna nog even bij de Action geweest en we hebben daar zo'n plastic fotomap gekocht. Je kent ze wel, die je in de wc hangt met een stuk of 20 foto's erin.

Na de lunch en Juul opnieuw naar school te hebben gebracht, moest die lijst natuurlijk gevuld worden. Samen foto's gekeken. Altijd leuk om die herinneringen weer eens op te halen. Het grappige is dat Sil toch wel veel op mij lijkt toen ik ook nog klein was.
De lijst hangt nu bij ons op de wc en iedereen die moet poepen kan er dan ook zijn blik even op werpen. Dan krijgt dat "Oooohh" geluid uit de wc ook in één keer een andere betekenis, zit ik me net te bedenken.

Miranda moet vanavond werken en dan is het papa avond. De kinderen weten het al precies. We eten dan verse worst met gebakken aardappeltjes en haricot verts. Ze zijn er dol op. Daarbij ook nog een pot rabarber die we gekregen hebben van mijn oma en het feest is weer compleet. Er gaat nog best wel veel in die kleine buikjes als je dat zo ziet. De club van Sinterklaas is er weer op (begint om 17.20 uur) en met een strakke planning gingen we om 17.18 uur van tafel. Ik had net tijd genoeg om de tafel af te ruimen en een peukie te doen. De club van Sinterklaas duurde niet zo lang als verwacht en zoals elke papa avond spelen we nog een spelletje bingo.

Dit is ook altijd een topper. Beetje snoep voor de bovenste, middelste en onderste rij en voor de volle kaart hebben we een echte beker. Ik had er nog eentje liggen die ik in een grijs verleden ooit eens gewonnen heb, maar dit is onze bingo wisselbeker. Of zoals Esmée hem noemt: De Kampioensbeker.
Nu was ik de vorige keer de gelukkige die de beker naast zijn bed mocht hebben staan, dus dat kon deze keer niet meer. Anders hebben we heibel in de keet.
Maar na een half uurtje fanatiek te hebben gebingo't (?) hadden Esmée en Julian allebei nog 1 nummertje open staan. En laat dat dan toevallig hetzelfde nummer zijn. Je raadt het al, nummer 76 roep ik en ze schreeuwen me beide in het oor: BINGO BINGO BINGO. Twee winnaars. Gelukkig slapen ze bij elkaar op de kamer, dus we waren er al snel over eens dat in het midden van de kamer de beker komt te staan en dan kunnen ze er allebei van genieten.

Nu ligt alles in bed en ga ik straks op de bank liggen en tv kijken. Dinsdags is Blik op de weg, Tros Opgelicht en vanavond geen Lama's, maar een potje voetbal.

Ik zal zometeen nog even een oude foto van mij inscannen en eentje van Sil erbij plaatsen. Dan kunnen jullie zelf oordelen.

Toedeledokie