woensdag, oktober 11, 2006 |

Lekker vissie! (vervolg)

Uiteraard moet er een vervolg komen op de visbelofte door de familie Urk. En ja hoor, maandagavond kwam mijn mother in law lekkere vissies brengen.
Een plastic tasje had ze bij zich waar de vissies in zaten. Opa Urk had er al een paar gebakken en ik moest er nog een paar zelf bakken. Gelijk maar in de koelkast gezet en maandag lekker de gebakken opgepeuzeld. Maar liefst 4 tongetjes, lekker.
Vanmiddag hadden de kids al warm gegeten, dus de weg was voor mij vrij om de rest van de vissies op te peuzelen. Trek net die zak los en er zitten maar liefst 4 schoongemaakte scholletjes in. Maar ik ben de enige visliefhebber hier. De rest loopt al te kokhalzen bij de geur. Dus wat moet je dan. Klokje een half uur vooruit gezet toen de kids buiten aan het spelen waren. Ik naar buiten en zeg tegen de kids: "Hebben jullie al op de klok gekeken?" "Het is al weer 7 uur, bedtijd!" Goh zegt Julian, dat is snel. Ja, zeg ik, de tijd gaat snel als je aan het spelen bent. (Gniffel, gniffel.)
Naar bed met dat gespuis!
Die trap af gesprint, scholletjes gebakken en net heerlijk opgegeten. Lik mijn vingers nu nog af! Best wel veel eigenlijk, 4 vissies tegelijk.

Straks nog even een wereldpotje voetbal kijken. Godenzonen zijn het (ahum).

Vandaag op het werk hadden we nog een gesprekje met mijn naaste collega's. Ik zal geen namen noemen. Geef ze wel een letter. Collega A. en collega B. Collega B had een paar spulletjes op de site staan en waarempel ze kreeg ook nog biedingen. Voor een paar laarzen zelfs meer dan dat ze ervoor betaald heeft. De koper betaalde grif het geld en gaf ook nog een kleine fooi voor de verzendkosten. We kregen het dus over pakketpost en wat de mensen wel niet denken als er weer eens een pakketje ergens wordt afgeleverd. Vroeger was dat niet zo normaal. Als je een pakketje kreeg, waar niet zoveel op stond (behalve Discreet Verpakt) dan wist de hele buurt gelijk al weer wat je had besteld. Vooral als het pakketje ook nog een vreemd brommend geluid maakte :-). A en B wisten precies waar we het over hadden en konden dan ook in geuren en kleuren vertellen hoe zo'n pakje verstuurd wordt. Hmmm, beetje verdacht. Toen er ook nog advertenties van dokterskleren en schooljufkleren van de site werden geplukt, waren de rapen natuurlijk weer gaar. V. zou het wel leuk vinden zal collega B. wel hebben gedacht. - genoeg hierover -
We hebben natuurlijk ook nog hard gewerkt.

Het loopt weer tegen het einde van het jaar en de feestjes komen er weer aan. Heb ik het gisteren nog gehad over een bowlingfeestje, daar komt nog in de aankomende tijd een teamuitje bij, het kerstfeest van de company, Sint komt nog langs op de werkvloer, dan moeten we natuurlijk ook nog met de familie sint gaan vieren. Drukke tijd in het verschiet. Ach, ook wel gezellig. Zo tegen het einde van het jaar.

Dan maar weer de spreuk voor vandaag:

Niets zo charmant
Als een discreet verpakt tegeltje aan de wand

2 reacties:

MissNonsens zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
MissNonsens zei

Wat een heerlijk verhaal heb je er weer van gemaakt!!!