vrijdag, oktober 13, 2006 |

Alles in het kort dan maar

Ok, bedankt voor jullie reakties. Ik zal alles in het kort "behandelen".

- Sil naar het consultatiebureau
Dit was dus gisteren en alles gaat goed! Zijn we ook nooit bang voor geweest, trouwens. Hij is nu al weer bijna 8 maanden en doet het super. Het is zo'n vrolijk mannetje altijd. We schrikken als hij moet huilen. Doet hij bijna nooit. Blijft maar lachen de hele dag. Als je hem wakker maakt, in bed legt, de luier verschoont, maakt allemaal niet uit.
Hij is nu 9300 gram en 72,5 centimeter. Sjonge wat gaat dat toch snel. Hij groeit elke dag. Zit nu geregeld in het loopwagentje en crosst al de hele kamer door. Het lijkt er op dat hij binnenkort gaat kruipen.
Gewoon een lekker ventje dus!

- De herfstvakantie
We hebben allebei de hele week vrij met de herfstvakantie. De eerste planning was dan ook om een midweekje of zoiets ergens naar toe te gaan. Maar het is toch allemaal zo tering duur. Ze weten wel prijzen te vragen in die ene week. Je betaald gewoon dubbel zoveel dan een weekje eerder of later. We weten het dus nog niet. Een andere optie is om ergens in die week naar Bornerbroek te gaan. Het laatste weekend van de herfstvakantie zitten we daar toch al, want dan hebben we een feestje bij Elles, mijn zusje.
En we denken dat de kids het misschien nog wel leuker vinden dan een paar dagen weg. Ze hebben dan een zee van ruimte bij mijn ouders en de kinderen van Marlon, mijn andere zus, zijn er dan ook. Kunnen ze daar mooi mee spelen.

- Mijn moeder en haar pc probleem
Pa en ma zijn hier twee weken geleden geweest en ma had een paar foto's gemaakt van Sil met de digitale camera. Dus ik vroeg haar om deze door te sturen. Nu weet ze niet precies hoe dat moet. Dus ik heb haar telefonisch proberen te helpen, wat niet helemaal lukte jammer genoeg. Ze hebben de camera op de beste kwaliteit staan, dus mega grote foto's. Te groot om te versturen. In Paint kleiner proberen te maken en dan opsturen. Helaas ging er telkens iets mis. Ik denk dat we het vanavond nog maar eens moeten proberen. Al doende leert men!

- Mannen in panty's
Op het forum van onze site stond gisteren een stukje over de nieuwste mode. Mannen in panty's. Korte broek aan en daaronder een panty. Nou ja, het lijkt mij niets. Je moet maar denken wat je ervan wilt denken.

- Nieuwe laarzen van Esmée
Kijk zelf maar. Het meisje is er beretrots op.


- Zonder rijbewijs achter het stuur.
Een beetje verkeerd op papier gezet door ons. Wij hebben niemand in onze auto laten rijden zonder rijbewijs! Het zit nl. zo:
Het broertje van de vriend van de zus van Miranda (heb je hem?) heeft afgelopen week zijn theorie gehaald. Hij woont in de flat tegenover ons. Hij heeft al een auto en waarempel zagen we hem gisteren in zijn auto stappen en wegrijden. Hij heeft twee rondjes gereden en de auto weer op dezelfde plek neergezet. Gewoon levensgevaarlijk!

- De fitness
Ach ja, elke week weer hetzelfde. Jezelf helemaal naar de kloten helpen op die apparaten. Maar volgende week ga ik meedoen met B-kicken, lijkt me lachen.

- Het werk van Miranda
Miranda werkt in de Talmahof. Ze werkt 18 uur in de week. Echter is dit niet elke week 18 uur. Het is het gemiddelde van drie maanden. Dus sommige weken werkt ze veel meer en andere weken weer minder. Dit uiteraard ook onregelmatig. Ze is ziekenverzorgende, dus de mensen wassen, aankleden, medicijnen toedienen, helpen met eten enz enz. Dit op een vaste groep van 10 bewoners met een lichamelijke handicap. Best wel pittig werk. Ze vindt het erg jammer dat ze tegenwoordig niet meer zoveel tijd over heeft om even met de bewoners te gaan wandelen of gewoon iets leuks te doen. Zit er niet meer in, gewoon je uren draaien en zorgen dat je klaar bent voordat je naar huis gaat. Maar ze vindt het wel leuk, het is dankbaar werk!

- Ons leventje als dertigers
Burgerlijk, maar nog wel vol energie. Je kent het wel. Het is niet meer elk weekend de kroeg in, lekker uitslapen. Het maakt ons niet meer uit of het nu dinsdag of zondag is. We zijn om 8 uur allemaal uit bed.

- Iets anders.....
Ben vandaag naar de tandarts geweest. Had al een paar dagen een zere kies en kon het nog aardig onderdrukken met een ibuprofennetje, maar je moet toch. Nu was ik nog steeds niet aangesloten bij een tandarts hier, dus het werd hoog tijd. Vanmorgen er naar toe, gelijk foto's gemaakt van alles. Ik zit nu trouwens bij Maatschap Urk. Kon vanmiddag terugkomen en dan gingen ze naar de kies kijken. Ben net weer terug. De bek vol verdoving, gelukkig hoefde ik nog geen wortelkanaalbehandeling, maar als het maandag nog niet beter is geworden, moet ik terugkomen. Gelijk maar de controle gedaan en volgende week vrijdag kan ik weer terugkomen voor een paar gaatjes. Niets ernstigs gelukkig.

9 reacties:

Smitsky zei

Ik vind het onderwerp "iets anders" akelig.... De laarsjes erg mooi. De jongen zonder rijbewijs een gewetensvraag

Hulde aan Miranda. Lijkt me een heavy job en heb het grootste respect voor mensen die werken in de zorg...:-)

Blondie Power zei

Ik vind het onderwerp "iets anders" heerlijk wreed.. Godzijdank heb ik in die bijna 30 jaar maar 1 gaatje gehad.. Praise the lord.. De laarzen zijn vet gaaf. Helaas kon ik vanmiddag voor Danique niet slagen, maar haar smalle spillepootjes. Die vriend van dat broertje van de achterbuurvrouw zijn nicht, ach tja.. daar kan ik natuurlijk geen oordeel over vellen.. 'zucht'.. Die vakanties.. tip v/d dag; ga lekker naar Bornebroek!
En Sil... Altijd een goed gevoel als je kind het volgens de statistieken van het consulatiebureau goed doet!!Je moeder en de computer.. geloof mij.. dat wordt nooit meer wat.. Mannen in panty's: daar praat ik niet over!! Oké 3 woorden: Goed wies kapot! Fitness: Welke B-kick les ga je volgen? Woensdagmorgen? En het leventje als 30-ers.. tja wat had ik op mijn bloggie ook alweer? Girls gone wild.. geloof ik.. bruisende energie.. Zo als ik nog ff doorga heb ik bijna een bloggie-post op je comments zeg... Moet maar niet... ;-)

Nance zei

Joh dat was weer een lekker gevuld verhaal. Ik ben het helemaal met Smitsky eens...a heavy job! Als ik kijk bij mijn schoonmoeder op de afdeling heb ik het grootste respect voor de verpleegkundigen. Wat lijkt me dat verschrikkelijk zwaar. Voor de vakantie zou ik dan ook lekker voor Bornebroek kiezen en laat Miranda dan maar eens lekker uitrusten.

elbakero zei

is ook wel een lang verhaal. Vakantie gaan we nog maar eens bekijken. Trouwens: Het is Bornerbroek en geen Bornebroek. Ik zeg toch ook geen Emmeoord of Luttegeest :-)

Blondie Power zei

Hahahaha.. Voor mij part zeg je L-geest... En Nance komt uit Tolbeek natuurlijk.. Maar ik zie dat ik Miranda haar job vergeten heb.. oeps.. Maar nou moet ik ook zeggen dat die job mij totaal niet trekt... Mijn ma doet het ook en echt waar die rent haar poten uit het lijf om de billen van een "golden oldie" te wassen.. nee daar bedank ik voor..

Nance zei

Ja ik zag het later dat het bornerbroek was, sorry hoor ;-) Maar het blijft een leuk verhaal en de laarzen zijn mooi volgens mijn dochter.

Nance zei

Ja ik zag het later dat het bornerbroek was, sorry hoor ;-) Maar het blijft een leuk verhaal en de laarzen zijn mooi volgens mijn dochter.

The world according to El zei

En dan zeggen dat je steeds sneller gaat lezen van mijn post, een paar daagjes BorneRbroek lijkt mij ook wel wat. Heerlijk even uitwaaien en familie en vrienden bezoeken. Die van mij wonen hier allemaal in de buurt dus om daar nu een weekje heen te gaan??

Nance zei

Je weet het El je mag altijd bij me komen logeren ;-)