dinsdag, oktober 24, 2006 |

Vrouwen


Het is en blijft een apart volkje.
We zijn ongeveer de hele dag, met uitzondering van een zeer interessante meeting op het werk van mijn kant, druk geweest in en om het huis om de boel netjes te krijgen. Morgen gaan we richting tukkerland en we komen zondag pas weer terug in de polder. Dus dan wil je alles netjes opgeruimd hebben als je thuis komt. Mijn eega heeft de slaapkamers schoongemaakt, met de stofzuiger door het huis, gewassen en de rest. Ik stond vanmorgen en vanavond achter de strijkplank, heb de auto gereed gemaakt, buiten het platje opgeruimd. De kinderen hebben ook geholpen, het hok van Snuffie schoongemaakt en mij geholpen met het platje.
De tassen van de kinderen zijn al ingepakt, dus in principe kunnen we morgenvroeg gelijk weg.

Onze Elles is morgen jarig en die krijgt morgenvroeg de oma's en opa en pa en ma en ik weet niet wie nog meer op visite. Wij hebben dus afgesproken om daar morgenvroeg eerst naar toe te gaan. Dat is ook leuk voor de oudjes, kunnen ze de kinderen weer zien. Je kent het wel. Maar ze blijven daar niet de hele dag. En daar zit ons interne probleempje.

Wij zijn des morgens nogal verschillend van elkaar. Ik ben een ochtendmens en kan dus ook gelijk uit mijn bed in aktie komen. M. daarintegen is dat niet, moet eerst rustig wakker worden. Peukie, bakje leut, Sil de fles, bla bla bla.
Dus de discussie moest een keer komen hoe laat we morgen in de auto stappen. Hengelo is toch ongeveer 1 1/2 uur rijden, dus ik zeg tegen mijn schat dat we morgen toch niet zo laat weg gaan. Gelijk commentaar. "We gaan er vier nachten naar toe en dan moeten we zekers ook nog vroeg weg." "Ik had het al wel verwacht." "Als het aan jou ligt, zitten we om 8 uur al in de auto." Enkele uitspraken die er toch binnen de minuut uit komen. Ik moet er wel een beetje om lachen, omdat ik natuurlijk weet dat ze hier een hekel aan heeft. Ik zeg dan ook dat we toch een beetje rekening moeten houden met de oma's en opa. Die verwachten ons natuurlijk. "Dan moeten we er al om 7 uur uit!" "En ik weet al precies hoe het dan gaat! Iedereen heeft zich al gedoucht en als laatste moet ik, terwijl iedereen zit te wachten." aldus M. Ik zeg: "Dan ga je er toch lekker om half 7 uit, spring je gelijk onder de douche. Kun je een half uur lekker onder de douche staan!"
Ik stel nog voor dat ze ook wel met de trein kan, het is maar 5 minuten lopen vanaf het station in Hengelo naar mijn zusje. Ha ha ha.

Maar ze zegt dat ze wel op tijd is morgen en we mooi vroeg in de auto zitten. We wachten af.
Het zal altijd wel een eeuwige discussie tussen de geslachten blijven, maar zo blijft het wel spannend!!

De spreuk is dan ook:
Vrouwen
Je kunt niet met ze
Je kunt niet zonder ze

3 reacties:

Nance zei

Ik mag graag in bed even bijkomen en wat liggen lezen maar als we ergens naar toe gaan ben ik degene die rond springt en iedereen aanspoort om op te schieten. Wat dat betreft ben ik net mijn vader, als ik maar weg kan :-) In ieder geval heel veel plezier en geniet lekker van je vrije dagen, ouders en niet te vergeten je gezin!

Blondie Power zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Blondie Power zei

geniet van jullie uitstapje...
en remember 't zinnetje... je kunt NIET zonder ze..

Mannen zijn namelijk hulpeloos zonder ze..

hoe stoer ze ook zijn.. ze vallen altijd terug op de vrouw...