dinsdag, oktober 03, 2006 |

Heerlijke herfst

Het weer is eindelijk omgeslagen naar de herfst. Ik weet dat niet iedereen het hier mee eens is, maar voor mij mocht die zomer wel afgelopen zijn. Elk jaargetijde heeft zo zijn charme, zo ook de herfst. De bladeren beginnen al een beetje bruin te worden en je kunt overal weer op zoek naar kastanjes.
Miranda moet vanavond werken en ik ben de hele dag vrij. Eindelijk weer een dag samen in huis. Het komt vaak voor dat er wel één van ons moet werken. Bij M. op het werk houden ze rekening met mijn rooster. Wat op zich wel weer lekker is, we hoeven geen oppas te regelen. Maar soms is het echt sleutel afgeven en we gaan weer.
M. heeft vanmorgen Juul naar school gebracht en ik stond klaar om aan de karaoke fitness te beginnen. Uiteraard met de gezusters Tollebeek. Lekker gesport zo vroeg op de morgen. Helaas moet ik deze week 40 punten halen en vorige week heb ik het niet gehaald, dus dat betekent drie keer naar de sportschool. Maar het kan gelukkig. En ik heb er ook wel zin in.
Omdat we niet zo vaak samen zijn, moeten we de taken wel netjes verdelen. Ik moet eerlijk zeggen dat M. het meeste in huis doet, maar ik draag wel mijn steentje bij waar ik kan. Vanavond mag ik eten koken, dus straks even naar de super voor inkopen.
Vroeger kon je je niet indenken dat de man aan het koken, wassen of strijken was, maar tegenwoordig zie je dit steeds meer. Is niets mis mee, als je het maar goed met elkaar overlegd. Alhoewel, dit hoeft bij ons niet echt. Het loopt vanzelf. Heel af en toe leggen we een briefje klaar wat er nog moet gebeuren. Dit is een beetje voor de gein.

Even iets anders:
Wat eten tweetjes? Ook brood?

Heb niet zo veel meer te melden eigenlijk. Daarom dan ook maar de spreuk van vandaag:

Als man heb ik natuurlijk het laatste woord thuis:
"Ja schat", "goed schat"

2 reacties:

Nance zei

Kastanjes zoeken is erg leuk maar de herfst mag dan van mij weer snel voorbij zijn. Even met de kerst wat sneeuw en dan heerlijk voorjaar :-) Je hebt helemaal gelijk hoor ieder jaargetijde heeft wel iets maar de zomer nog wel het meest. (maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening ;-))

Smitsky zei

Uhm, de herfst...ja het mooist jaargetijde! Het vroege voorjaar vind ik trouwens ook niet verkeerd.

Een man die kookt!! Ja, daar hou ik wel van! (misschien omdat ik er zo'n hekel aan heb?).

Ik heb zo'n vermoeden dat Miranda wel heel blij is dat ze je Meissie is ;-)