maandag, oktober 30, 2006 |

Paar daagjes Bornerbroek

Moe maar voldaan zitten Julian en Esmée hier aan de lunch.
Zo ging het elke dag zo'n beetje.
We zijn woensdag richting B'broek gereden en zijn eerst bij mijn zus in Hengelo geweest. Die was nl. jarig. Daar aangekomen aan de koffie, de oma's en opa waren daar ook, dus konden die ook weer eens de kinderen (en ons natuurlijk) zien. Het was gelijk weer geslaagd. Mijn vader (hierna te noemen opa Harry) kwam op één van zijn 10 (!) solexen aangereden.
Toen het tijd was om te gaan is Julian bij opa Harry achterop de solex van Hengelo naar B'broek gereden. Toch zo'n 15 kilometer. Ze hebben de toeristische route door het bos gereden. Julian vond het prachtig.

Mijn ouders wonen buitenaf en de kids hebben daar dan ook alle ruimte om buiten te spelen zonder dat je er constant op moet letten. Daar hebben ze dan ook dubbel en dwars gebruik van gemaakt.
Donderdag kwamen Sten en Britt (kids van mijn zus) spelen met Juul en Esmée. Miranda en ik zijn gaan shoppen. Eerst naar de Makro geweest en daarna naar de Ikea. Gevaarlijke winkels! Een enorm aanbod en alles lijkt voor de prijs. Goed oppassen dus wat je allemaal koopt, voordat je het in de gaten hebt, ligt je karretje vol en is de knip leeg. Hier hebben we ons netjes aan gehouden. 's Avonds is Julian uit logeren geweest bij Sten en Britt bleef bij ons. Oma Elly had 's avonds lekker gekookt en we hebben met de hele familie aan tafel gezeten (zie foto vorige blog). Gezellige dag gehad.

In één van mijn vorige blogs heb ik geschreven dat alles altijd klaar staat in B'broek en dat we niets hoeven te doen daar. Dit had ik beter niet kunnen doen, opa Harry heeft het ook gelezen en hij had gelijk een klusje voor me liggen. De windveren van het huis en de schuur moesten schoon worden gemaakt. Dit is een hele klus. Je moet via de pannen het dak op en dan met de hogedrukspuit alles schoonspuiten. Uiteraard waaide het en zelf ben je dan ook binnen de korste keren nat en vies. Ach ja, het hoort erbij en na een paar uur hadden we alles weer mooi schoon. Even onder de douche en je ruikt weer citroentjesfris. Nu ben ik dat soort werk niet echt meer gewend en had dan ook de volgende dag aardig spierpijn.

Zaterdag nog even op de koffie geweest bij mijn opa en oma. Tegen vijven was het al weer tijd om naar Elles in Hengelo te gaan. Die gaf een feestje. Sander en Elles zijn allebei jarig geweest, wonen sinds een jaar in Hengelo, Sander moest zijn bedrijf nog laten zien en ik weet niet welke redenen allemaal nog meer. Een groot feest dus voor hun vrienden en familie. Een man of 60 was aanwezig, lekker buffetje erbij, bier van het tap, wijn etc. etc. De jongens hebben achter de tap gestaan. Een geslaagd feestje waar we zondagmorgen nog wel een klein beetje last van hadden.
Dan is het al weer tijd om de boel bij elkaar te pakken en tegen half drie zijn we weer huiswaarts gegaan.
Al met al was het super geslaagd voor iedereen!

Oh ja, misschien was het voor Sil ietsje minder. Hij heeft nl. bezoek gehad van meneer en mevrouw mug. Hieronder een foto. Gelukkig heeft hij geen jeuk of iets dergelijks gehad, maar het ziet er allemaal wel zielig uit. Nu is het al weer aardig weggetrokken en over een paar dagen heeft hij waarschijnlijk wel weer een gaaf huidje!




Toen we bij mijn opa en oma waren, zag ik nog een mooie tegelspreuk bij de voordeur hangen:

Wie hier niet als vriend binnenhuppelt,

wordt er één, twee, drie weer uitgeknuppeld!

2 reacties:

Blondie Power zei

Ik lees het wel.. Geen Centerparcs kan tegen opa&oma op!

En ja.. Sil ziet er wel een beetje sneu uit zo...

Nance zei

Inderdaad lijkt het wel heel zielig, gelukkig dat hij er geen last van heeft.

Heerlijk man zo'n paar dagen bij je ouders. Nemen ze ook wel eens andere lieve loge's, Jelle is erg handig namelijk ;-) Ik kom dan wel gewoon mee voor de gezelligheid.