zaterdag, oktober 07, 2006 |

Lekker vissie!

Vanmorgen maar weer eens uit bed rond een uurtje of 8, half 9. De kids gaan dit weekend naar hun vader. Ze worden opgehaald door hun opa en oma en komen morgenavond weer thuis. Ze zijn er onderhand aardig aan gewend, alleen is het al weer een maand geleden en Esmée heeft niet zoveel zin. Ze huilt dan ook bijna de hele tijd en zegt dat ze niet wil. Dat gaat je aan het hart, maar het is gewoon niet anders. Dus zeg je maar weer dat ze het heel gezellig gaan krijgen en dat het maar voor één nachtje is. Morgen zijn ze al weer thuis. Miranda moet nog helemaal mee lopen naar de auto om haar er in te zetten. Ze zijn weg. Nu maar hopen dat ze het ook echt gezellig hebben en dat ze niet moord in brand schreeuwt in de auto. Haar een beetje kennende zal dit ook wel meevallen en waarschijnlijk lacht ze al weer als ze Emmeloord uit rijden.

Daarna ben ik naar de sportschool gegaan om de laatste puntjes van deze week bij elkaar te sprokkelen. Drie kwartier roeien, hardlopen en cross trainen later heb ik 44 punten gehaald. Ik moet er 40 deze week, dus het is gelukt. Ik moet nog een paar punten van vorige week inhalen, maar dat gaat wel lukken.

In huis is het heerlijk rustig, we nemen een bakkie en ik spring onder de douche. 's Middags nog even de Lange Nering in geweest en daarna ben ik op de bank gaan liggen en heb een uurtje geslapen. Heerlijk. Tegen het eind van de middag zijn we naar Tollebeek gereden. Op visite bij Miranda's moeder. We gaan daar ook eten. Stoeltje voor Sil meegenomen en daar de week doorgenomen onder het genot van een bakkie leut en een lekkere koek. Dan komen de oma en opa van Miranda binnen. Opa en oma Urk. Gezellige mensen met een heerlijk Urks accent. Ik versta gelijk de helft niet meer, maar het klinkt wel leuk. "Och heden, wat is dat kereltje gegroeid." "Een gezellig mannetje, hoor." "Iene van zien va en moeder, dat zie je zoo." Enkele uitspraken van oma. Opa heeft vroeger in de vis gewerkt en krijgt nog regelmatig een emmertje tong of schol achter de deur geschoven. Het gesprek gaat dan ook al snel over vis. Hij heeft vanmiddag nog 4 scholletjes schoon en wel in de diepvries gelegd. Aangezien ik de enige visliefhebber ben, loopt het water mij al in de mond. "Och jongen, vind je een vissie zo lekker." "Trijn neemt er zo een paar voor je mee." "Weet je wel hoe je ze moet bakken?" "Bak je de vissies in de boter of in de olie?" Ik zeg dat ik ze in de olie bak. Eerlijk gezegd had ik even geen idee hoe ik ze bak, maar in de olie leek me wel verstandig. Zeer waarschijnlijk was in de boter niet goed genoeg geweest en hadden ze me gezegd dat in de olie veel lekkerder is. En dat is ook het geval. "Oh ja, jongen, wij bakken ze ook altijd in de olie." "Heerlijk." Opa bied zelfs aan om de vissies voor mij te gaan bakken, dan smaken ze pas lekker. Ik zeg natuurlijk geen nee. Heerlijke mensen!

Rond een uur of acht weer naar huis. Sil is doodop. We rijden bij ons de straat in en de herrie komt je tegemoet. Het café tegenover ons geeft vanavond een of andere houseparty. Niet normaal, wat een gedreun. We moeten onze fietsen wegzetten, anders gaan ze kapot. Iemand van het feest bied aan om ze bij hem in de flat neer te zetten en hij brengt ze morgen terug. Je moet er maar op vertrouwen. Thuisgekomen Sil snel een flesje gegeven en dat knulletje in bed gelegd. Wij allebei natuurlijk snel in onze trainingsbroek en strak shirtje. Niet omdat dat onze avondoutfit is, maar dat is onze gabberkleding! We staan dan ook al snel te hakkuh in de kamer. Miranda heeft mijn kop kaalgeschoren en ik heb bij haar de zijkanten helemaal kaalgeschoren en ze heeft nu een mooie paardestaart. We hebben net al even gekeken of we de babyfoon kunnen horen in de kroeg. Als je er met je oor op ligt, dan hoor je het nog wel redelijk goed. Gelukkig heb ik nog een paar pilletjes in huis en al gauw staan we elkaar strak aan te kijken. We gaan dan ook zo maar naar beneden, want voor je het weet zijn die pilletjes uitgewerkt!
Je zou het bijna geloven!! Nee hoor, we zitten netjes in de kamer naar de Tros te kijken. Lekker burgelijk te genieten van een Grolschje. De ramen trillen er wel in, ik hoop dat we nog een beetje slapen vannacht. Moet morgen wel om half 9 werken.

De spreuk voor vandaag:

Vis moet zwemmen!
We nemen nog maar een biertje. Prettig weekend allemaal.

3 reacties:

Nance zei

Die weten hoe het hoort! Vis gebakken in boter is echt niet lekker maar ik ben dan ook getrouwd met een urker ;-) en waar je mee omgaat raak je mee besmet. Ik zou het stuk over het gabberen bijna geloven. Kon al niet wachten om je met je kale kop te zien :-)

Simone zei

Nou die muziek geweldig toch, kom je terug van de late shift stap je de auto uit, gelijk klaar wakker, dag slaap!
Leuk he bij de kroeg wonen :) gelukkig zit ik er niet zo boven op als jouw maar met die enkelglas ramen heb ik toch nog behoorlijk mogen mee genieten, toch aardig van de kroegbaas ;s ....... hebbie je fietsen al terug? weet niet welke flat je bedoelt maar hier vertrouw ik de meesten toch niet hoor!

Smitsky zei

sjeemig, ik dacht dus ook dat jullie echt de remmen los gooiden.... ;-) Gelukkig, het was de tros..

stelletje gabbers!