zaterdag, oktober 27, 2007 |

Bingo op de bak........


Ik dacht er eens even voor te gaan zitten en deel 1 van de bakkiesoap te gaan schrijven. Maar het is mij makkelijk gemaakt. Hier lees je alles over Soap het Bakkie.

Vanmorgen was het vroeg dag. Miranda moest werken en Julian moest om half 9 paraat staan bij Flevo Boys om om half 10 uit tegen Espel te ballen. We waren net op tijd en na een enerverend potje voetballen in de ochtenddauw verlieten we met een 6-2 nederlaag het terrein. De 2 doelpunten van Flevo Boys kwamen overigens wel van de gouden linker van onze Juul!

Ik had met Jan (de bakkieverkoper) afgesproken dat ik rond half 2 bij hem was. Alles zit erbij zegt hij. Incl. omvormer, antenne en kabels. Oke, even langsrijden en ophalen dacht ik dus. Hierop kreeg ik het antwoord dat de antenne nog wel vast aan de muur zat. Antenne vast aan de muur? Het is toch een formaatje autoantenne die je op de tafel zet en dan genoeg bereik hebt???
Maar wist Jan me te verzekeren, het is een peuleschilletje en hij heeft wel gereedschap.

Gelijk na de voetbal daar maar even langsgereden om de situatie te bekijken. De kids mochten ook wel even naar binnen en al snel zaten die bij mevrouw Jan op de bank met een chocoladekoekje in hun handjes. Jan liet me het bakkie zien, die nog aan zijn binnenmuur bevestigd was. Met bijna een traan in zijn oog liet hij me zien dat alles nog werkte. Begon te vertellen over 4 amp en dat ik het bereik hemelsbreed moet meten en niet over de weg. Vroeger toen de antenne nog aan de schoorsteen was gemonteerd had hij geregeld contact met Lelystad en Enkhuizen. Maar nu in het digitale tijdperk is het bakkie overbodig geworden en heeft hij besloten om hem te verkopen.

Oke, oke. Waar is de antenne. Loop maar even mee naar buiten, zegt Jan. Ik zeg dat hij beter die telescoophengel van een metertje of 5 kan inschuiven, anders komen er nog ongelukken. Telescoophengel?? Dat is de antenne!! zegt Jan.

Wat?????

Hij paste net in twee delen in de auto en vanmiddag hebben we het bakkie geinstalleerd bij The Nance. Na een Deen, een Duitser, een Engelsman en een verdwaalde Bijstander aan de bak te hebben gehad, kregen we geen gehoor op onze oproep om te reageren vanuit Urk. Een belletje is snel gedaan en al gauw hadden we contact met een Urker via de bak.

Vanavond gaat het feest dan beginnen en nu maar hopen dat de prijzenrijder zijn tank leegrijdt tussen Urk en Tollebeek.

Wordt uiteraard nog vervolgd!

1 reacties:

Ellebel zei

Nou nog wat gewonnen? Ben benieuwd.