dinsdag, november 11, 2008 |

St. Maarten

Het is hier in de polder traditie dat de kinderen op 11 november langs de deuren gaan om snoep op te halen. Snel wordt er een liedje doorgejast en ze draaien zich halverwege al om om maar snoep in de rugtas te krijgen. Er zijn er ook bij die de rugtas als een buiktas dragen. Dan krijgen ze het niet zo in de rug is mijn vermoeden.

Nu is Julian de Lange Nering in, Esmée loopt een rondje met het buurmeisje en Sil is met moeders op pad. En ik zit hier te wachten op de kindjes. Tot nu toe hebben we een man of 15 aan de deur gehad. Niet vervelend hoor, het hoort er gewoon bij. Maarrrrrrr die kinderen weten de bel niet te vinden of deze hangt te hoog (dat laatste zal het wel zijn). Dus wat doen ze........met de brievenbus rammelen.......net zolang totdat je er aankomt.....en ik kan je zeggen.....als ik ergens een hekel aan heb.....dan is het wel dat gerammel met de brievenbus.....ik denk dat ik er maar even een briefje op plak........WEGENS TECHNISCHE STORING BRIEVENBUS BUITEN GEBRUIK.....dat snappen ze toch wel?

Oh ja, voor de tukkers onder ons die het fenomeen St. Maarten lopen niet kennen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_(feest)

Foto van de kids volgt

2 reacties:

daydreamer zei

Sint Maarten is zo leuk, maar dat geklepper met je brievenbus is inderdaad zwaar irritant. ;)

Ik schrok trouwens toen de eerste kids voor de deur stonden: "Oh shit, het is Sint Maarten. Waar heb ik snoep?"

The world according to El zei

Dus als ik een keer bij jou op bezoek kom dan weet jij wat ik doe :-). Hier rammelen ze en bellen ze en schreeuwen ze maar ik heb er niets van gehoord, sliep als een os geloof ik.