zondag, oktober 05, 2008 |

Hei Elei Kuck Elei

Wat heeft Hei Elei Kuck Elei met dit blog te maken?

Alles!

Wat betekent het:
Wellicht de bekendst klinkende woorden uit die toch wel licht komische Luxemburgse taal, het Letzebuergs. Hei Elei kuck elei was een zéér populair nieuwsprogramma met veel sport, gepresenteerd in het Letzebuergs. Het betekent zoveel als 'Moet je nu eens kijken'. Hoewel alle Luxemburgers deze taal bezigen is D'Letzebuerger Sprooch, een Moezel-Frankische volkstaal, pas sinds 1984 een officiële taal. Naast het Duits en het Frans.

We hebben een drukke week voor de boeg. Ik moet nog 3 dagen werken en dan ben ik heerlijk een week vrij. Aanstaande vrijdag rijden we met zijn tweeën richting Luxemburg om daar een weekendje de boel te verkennen. Zonder kids, zonder hond, zonder niks. Heerlijk.

Verder hopen we toch deze week oom en tante te worden. De zus van Miranda was afgelopen donderdag uitgerekend. Zal toch niet zo lang meer duren, lijkt me toch. Spannend!

Dan wordt het weer tijd voor het pimpen van mijn bloggie. Dat blauwe is me te zomers. Tijd voor een winterachtig, guur weerderig, vroeg donkerig blog.

Dus ik zeg maar zo:
Hei Elei Kuck Elei

1 reacties:

On the Run zei

toevallig was het vandaag sinds lange tijd weer eens op de buis. En dan nog beweren dat toeval niet bestaat.....