donderdag, februari 08, 2007 |

Let is snow! Let is snow! Let it snow!

Den godsganzen dag werd er al gespeculeerd op den werkvloer wanneer de sneeuw de Noordoostpolder zou bereiken. De eerste Piet Paulusma achtige voorspellingen gingen uit van 10 uur, dit werd om 10 uur herzien en men dacht toen 11 uur. Om 11 uur werd dit nogmaals herzien en het werd 12.30. Om 12.30 uur werd dit nogmaals herzien en uiteindelijk rond de klok van 13.30 kwamen de eerste witte vlokjes uit den hemel vallen.

Iedereen heeft dan in een keer verstand van het weer en met behulp van de radar kon men aardig inschatten hoe laat die verdomde witte vlokken nu de kleigrond in de polder gingen bedekken. Zie: http://www.buienradar.nl/ns.aspx
Het wachten was tot het 4 uur zou worden. Dan kon iedereen de sneeuwschoenen aantrekken en met den viervoeter of met de koters naar buiten om de mooiste en grootste sneeuwpop van heeeel Emmeloord en omstreken te gaan maken. De winterpenen waren gisteravond al uitverkocht. Er zouden weer vele penen als neus gaan dienen in die mooie witte poppen.

Maar eerst moest er nog gewerkt worden. Nu was het vandaag een kijkdag voor enkele scholieren bij ons op het werk. In de ochtend kwam een groep beginnende pubers ons werk bekijken en in de middag kwam de tweede groep.

Er moest natuurlijk het een en ander uitgelegd worden. Hoe leuk het werk wel niet is, wat we allemaal doen etc. etc.
Ik mocht vanmiddag het woordje doen namens onze afdeling. 14 van die koters achter je die allemaal vinden dat het leven maar stom is en naar school gaan niet leuk is. Dus ik met de beste wil een verhaal afgestoken dat we ons best doen om oplichters te pakken, mensen te woord te staan en uiteraard dat we dagelijks met de politie aan de lijn hangen om hen te helpen in de strijd tegen de digitale criminaliteit. Dit moet voor die vlegels toch interessante materie zijn, naar wij dachten. Na mijn verhaal te hebben afgestoken vraagt een meisje welke opleiding ik hiervoor gevolgd heb. Ik zeg dat mijn hoogst genoten opleiding MBO is en dit wordt door enkele collega's beaamt. Zegt die freule ineens:"oh, je hoeft hier dus niet slim voor te zijn." Wel heb ik ooit. De brutaliteit van die vlegels!~

Ter afsluiting nog even een paar kiekjes zojuist vers van de pers ontvangen van mijn lieftallige ouders te Brook via het magistrale medium e-mail.

8 reacties:

Anoniem zei

haha, stond je mooi even voor (piep) bij die koters. En die kiekjes heb ik ook net ontvangen. doet je denken aan vroeger he? zo zaten wij ook eens! wat een lol!!
Groetjes uit het witte hengelo

Anoniem zei

Tja Elbakero, nu denken die kids ook, waar leren we zo hard voor we kunnen altijd nog lekker achter de pc bij MP ;)

Blondie Power zei

Ja wat een snotneuzen gisteren.. en dan vervolgens allemaal met hun oranje MP-tasje op de fiets naar huis.. hahahaha...

Leuke foto's.. lekker man.. daar lag tenminste genoeg sneeuw om sleetje te rijden...

The world according to El zei

Je moet er juist hartstikke slim voor zijn, rot kinderen.
Zeg waar blijven de foto's van boomer?

elbakero zei

Helaas zijn we nog niet in bezit van een fatsoenlijke digi. Maar ik zal er wel ergens eentje charteren.

Smitsky zei

Ja Boooooooooooooooomer!!

Nance zei

Ja het waren echt lieve kinderen!!

Leuk man zo in de sneeuw. Er had hier wel wat meer mogen vallen maar helaas.

Ik heb Boomer al gezien op de foto. Het is echt een heel leuk hondje!

Blondie Power zei

hoe kun jij Boomer nou wel zien op een foto als die Bakker geen fatsoenlijke digi heeft??