woensdag, januari 17, 2007 |

Zie heb mie mooi tuk had!

Eindelijk was't zover. Ik bin der in stunk'n.
'k zalt euwm oetleg'n.

Wie heb't ja aankom'n zoaterdag Sinterkloas. Dat hew bie oons in hoes.
Noe was ik op 't wark en wie wan der zo oawer an't kuiern. Zeg mien collega's dak nich alles hof te betaal'n. Noa, doar zeit wie geen nee teeg'n natuurlk. Dus ik der nen meel oetstuur't dak Sinterkloas nig bin, en dak gen geldboom in mien tuin heb stoan. Ie kent dat leedje wa. En daw het idee heb't om te lap'n veur de draank en 't vret'n.

Krieg ik een meel van mien oaldste collega. Hij wot aankom'n vriedag a wier 40 joar (zeg e). In dat meeltje zeg e dat ik het feest heb organiseert en dak dan ok ma mut betaal'n. Ik deenk wat nen vrek. 'k Was wa zo hellig. Ma ik heb het eerst ma effen loat'n goan en een uur later hek em een meeltje terugstuurt. Met de mededeling dak alleen ma oons hoes ter beschikking heb stelt, en daw dat saam'n heb oawerleg. Ma as hej der probleem'n met hef, dan is dat zien mening en dan zak wa zien deel betaal'n.
Krieg ik geliek een meel terug dat 't een geintje was. Natuurl'k betaalt hij met. Wat'n lul kan't toch mangs ok wean. Ma ja, ik bin der mooi instunk'n. Mooi kloot'n. Haha.
'k deenk dak ma een paar alcoholvrij mut koop'n veur hem. Aj veertig joar bint, dan vlug de draank snel in de hoet en dan zwalk ie noar hoes. Voart hek 'm nog op de pot zit'n te spiej'n. Dat kuw ok nig hebb'n.

Dat was 't wa wier veur vandaag. As leste nog ma wier 'n moal nen spreuk:
Jonge leu van noe
Hoalt de eig'n sproak in eer
Zoarg daj't Hollaands kuunt
Ma 't eigne nooit verleer'n

7 reacties:

MissNonsens zei

Hahahahahaha, ie zaten wal op de prekestoal of neet. Ik denke dat sommig'n der geen bal van begriept moar ja, dan hebt ze pech ehad, wa ie dan?

Anoniem zei

met rustig lezen kwam ik er wel uit maar ik doe het je niet na kom gewoon uit espel met ouders uit den helder dus dit is niet aan mij besteed, maar die oudste collega moet idd maar aan de malt.

Smitsky zei

Nou, 't is net Urkers..

Maar nu nog een keer in het Nederlands? Of lukt dat niet ;-)

Blondie Power zei

End 't liekt ook wel wat op de Drentsche toal. Ik begriepe dat ook wel. Mien kiender schrieven 't niet, moar beide begriepen 't ook wel. Die oldste die zeg ook al;'woj niet luuster'n? Wo'j een batse veur de vreter?'

En die olde collega.. 40 joar.. olde knarre.. Ak oe ware dee'k appelsap in een broen flessie'n na drei malties. Dat vernemt ie dan toch niet meer..

Kalm an!

Effe Uppen zei

En ik mar tinke, das do dien collega wol kist oenderhoand.
Mar dat voalt verskrikkelijk oa.
En die taal von dei. Ik kin er gjin bolle van bakke. :)
Tsja, ik he het wol lere sprekke, maar skrjowe kin ik het net. Ik tink dat dat wol is te sjin.

The world according to El zei

Mag het ook gewoon zo?

Blondie Power zei

maar goed ook Lies dat je het niet schrijven kunt, nu begrijp ik er ook nog wat van. Onderstaande (eerlijk gejat van Omrop Fryslân)lukt me nog net, maar kost wel wat energie..

De stoarm hat hast gjin skea tabrocht oan de seediken. Op It Amelân hat it gers by de seedyk wat skea oprûn, mar op Skylge en de fêste wâl is neat fernield. Dat meldt Wetterskip Fryslân. Meiwurkers fan it Wetterskip binne freed dwaande om de kust en de boezemstannen te kontrolearjen.

Op de seedyk by Harns leit in soad ôffal dat troch de stoarm oanspield is. Der leit ek in grutte markearingsboei fan meters heech.