vrijdag, januari 26, 2007 |

Ruiten krabben

Met de vorst van de afgelopen dagen, is het ook weer tijd om de ruitenkrabber (of voor sommigen een bankpasje of een spuitbusje) erbij te pakken. Niet iedereen vind dit een leuk tijdverdrijf. Het maakt mij niet zoveel uit. Je moet er gewoon rekening mee houden. Dit kun je op allerlei manieren doen. Eerder naar buiten en dan de ruiten krabben of de auto een half uur eerder starten en dan ontdooit deze vanzelf wel een keer.

Met beiden heb ik deze week nog een leuke ervaring gehad, die ik jullie eigenlijk niet wil onthouden.
Afgelopen woensdag moest ik werken van half 1 tot 8. Sta ik in de pauze van 2 uur een peukie te dampen, zeg ik zo dat er 's morgens best wel veel verschil zit in het krabben. De ene morgen gaat het makkelijk en de andere morgen moet je het er ongeveer afbikken. Ik zei dat het woensdagmorgen eigenlijk wel mee viel, het ijs was er zo af. Kijkt een collega mij aan en zegt:"Maar jij moest toch om half 1 beginnen?". Ik zeg:"Ja, dat klopt. Maar ik dacht laat ik 's morgens maar al vast gaan krabben, dan hoef ik dat 's middags niet meer te doen." Hahahaha.

Het andere voorval.
's Morgens met de fiets naar school de kids weggebracht. (Ja, ja. Sommige ouders gaan met de fiets. Die hebben een hekel aan dubbel parkeren.) Fiets ik op de terugweg langs een hoogzwangere collega die de tweede variant aan het uitoefenen is. Dus lekker warm en behaaglijk in huis zitten en de auto al een half uur aan hebben staan. Onder het motto hoef ik lekker niet te krabben en is de auto straks ook nog lekker warm van binnen. Maar denkt ze er wel aan dat er onverlaten op deze aardkloot rondlopen die misschien wel eens misbruik van de situatie kunnen nemen en snel in die auto stappen en wegrijden??? Ik kon het bijna niet laten, maar dacht aan het feit dat ze hoogzwanger is en ik geen zin heb om samen met haar op de stoep een kindje ter wereld te brengen. Puur van de schrik.
Dus wees gewaarschuwd Slootje. Het kan zo maar zijn dat die degelijke Duitser niet meer voor de deur staat en gezellig aan de Pegasusstraat op visite is :-)

4 reacties:

Blondie Power zei

Hahahaha... Duitsers komen niet op mijn erf... Dus die van mij pruttelt ook mooi al een half uur van te voren....

Anoniem zei

ik krab het gewoon, die auto stinkt zo heerlijk naar benzine als het koud is dat ik dat mijn medeburen niet aan wil doen haha.
Plus dat ie natuurlijk op een openbare plaatst staat. Nee hoor doe mij maar het spuitje en krabbertje als ga ik vanmiddag wel even een hoes kopen die over alle ramen gaat want die van mijn andere auto (daewoo)is net 2 ramen te klein ;p

The world according to El zei

Enne het milieu??? We willen toch allemaal deze aarde nog een beetje goed doorgeven aan de volgende generatie??

Blondie Power zei

Nee joh geeft niet...
ik heb een diesel..
met zo'n Milieu vriendelijk VROM filter.. tenminste die denk ik er bij..