maandag, januari 08, 2007 |

Nieuw jaar, nieuwe start

De vakantie is voorbij.

Het afgelopen weekend hebben we de tukkers op verjaardagsvisite gehad. Het was weer erg gezellig. We zijn nog even bij de appelboer geweest. Richting Tollebeek de eerste boerderij achter de brug aan de rechterkant. Links kan trouwens ook niet, zit de Urkervaart. Het grappige aan deze boer is dat de appelboerin oorspronkelijk ook uit Bornerbroek komt. Ze is van voor mijn tijd, maar mijn vader kent haar wel. Dus elke keer als ze hier zijn, gaan we even een zak appels kopen.
Daarna doorgereden naar Urk om vissies te halen. Nog even door het oude Urk gereden en ik moet eerlijk toegeven dat ik daar nog nooit geweest ben. Dus als het straks mooier weer is, moeten we maar eens een middagje door Urk cultuur opsnuiven.

In huis moest natuurlijk alles gezien worden. Ze hadden de vloer boven nog niet gezien en de rest van het huis eigenlijk. Julian en Esmée vonden het prachtig dat ze eindelijk weer eens met Sten en Britt konden spelen. Ze hebben zich dan ook de hele middag vermaakt.
Oh ja, even een opsomming van de cadeautjes. Ze heeft een Mammut set (tafel met 4 stoelen), krijtbord, poppen, make-up, nieuwe kleren, beschermings voor de step en geld gekregen. Ik zal vast wel iets vergeten zijn.
Na een paar biertjes gedronken te hebben kwam Julian met het idee om te gaan sparen. Julian is nu een fanatieke bierdopjesspaarder. Hij heeft er al 12. Eentje van Heineken, een paar van Warsteiner en de rest van Grolsch. Ik mag wel uitkijken, anders kom ik er nog van aan de drank. Zondagmorgen vroeg hij al of ik misschien zin had in een biertje!
We hebben dan ook gelijk maar een advertentie geplaatst. Zie advertentienummer 6909097613. Dus een oproep aan alle bierdrinkers die dit blog lezen. Bewaar jullie dopjes. Hij wil een emmer vol hebben!

Gisteravond gewerkt tot 12 en ik was moe. Ik ben gelijk in bed gedoken toen ik thuis kwam en vanmorgen toen de wekker ging om half 7 (!) had ik ook het gevoel dat ik nog maar net in bed lag. Miranda is vanmorgen om 7 uur begonnen en het is de eerste dag van de kinderen op de nieuwe school, dus alles spik en span in de kleren. Gelukkig lagen de kleren en de tasjes al klaar.
Het is toch best wel spannend, zo'n eerste dag. Alhoewel de kinderen daar volgens mij niet zoveel last van hebben gehad. Ze hadden er allebei ontzettend veel zin in en vanaf half 8 begonnen ze al te vragen of we niet een keer weg moesten. Uiteindelijk met zijn allen door de stromende regen op de fiets naar de Triangel.
Even de juffen een handje gegeven en het liep allemaal vanzelf. Ik ben dan ook niet zo lang gebleven. We zullen straks de verhalen wel allemaal horen.

Dat was het wel weer voor vandaag. Ik moet vanavond werken en morgen zijn we allebei vrij. Dan ga ik de schuur op orde maken. Nu gaan we ouwehoeren met Sil. Eindelijk komen de tandjes erdoor. De eerste twee onderin hebben zich al gemeld en je hoeft niet meer de vinger in zijn mond te steken. Haha. Hij stapt al rond de tafel, echt gaaf. Het wordt al een echt klein kereltje.

Tot blogs!

Kleine rectificatie:
Sil is net in slaap gevallen in de box, gaat dus niet door. Ik hoor ineens een gesnurk en daar ligt hij op zijn buik te maffen.

5 reacties:

Blondie Power zei

6904153613 wel ff in archief zoeken.. is verwijderd op verzoek van Amstel, maar het zijn 3 tassen vol!!

MissNonsens zei

Geweldig he die verjaardagen!
Altijd erg gezellig, maar je wordt er zo moe van! Hahahaha.
Ze is dus echt wel verwend.
EN hoe vonden ze het op de nieuwe school?
Ik ga voor Julian sparen hoor!

Anoniem zei

moet je even een verdieping lager vragen op mp denk ik ;)

Anoniem zei

Ik vond het ook erg gezellig bij jullie zondag. Leuk om jullie allemaal weer eens te zien. En wat verandert dat kleine kereltje toch telkens. Een lekker ding is het!
Liefs El.

Anoniem zei

Oeps, het was zaterdag dat ik bij jullie was. Foutje bedankt.