zaterdag, januari 13, 2007 |

En weer een klusje geklaard

We schrijven zaterdagavond 21.20 uur. Miranda en ik komen net van de zolder. Gisteren en vandaag stond de zolder op het program. De buitenwand van Julian's slaapkamer was nog niet gemaakt, stroom ligt er nog niet en de zolder stond vol met troep.
Gisteren met goede moed begonnen met de bedrading aan te leggen. Dit heb ik gelukkig afgekregen, alleen het aansluiten is nog niet gelukt. Maar al wel zo ver om de voorkant van de kamer dicht te maken met gipsplaten. Zo gezegd, zo gedaan.

Vandaag hebben we de gaatjes gestopt om er later met een likje saus een mooi geheel van te maken. Miranda's vader maakt er nog een nieuw kozijn met een nieuwe deur in, dus dat moeten we dan maar weer afwerken.
We hebben de hele zolder opgeruimd en daarna de vloerbedekking erin gelegd. Alle zolderzooi weer een beetje ordentelijk neergezet en je weet niet wat je ziet. Dit voor de mensen die onze zolder al hebben gezien. Het is echt mooi geworden. Later maken we nog planken aan de wand en waarschijnlijk van die schuifkarren die je zo onder de schuine kap kunt rijden. Maar voor nu is het al mooi genoeg.

Dan iets anders: Sinterklaas is op komst.

Nu niet denken van die is gek, maar aanstaande zaterdagavond vieren we met het t&s team sinterklaas bij ons in huis.
We hebben digitaal lootje getrokken en de spanning komt er al aardig in. Er gaat geen dag voorbij waar we het er niet over hebben. Sommigen zijn bang voor de cadeau's die ze krijgen, anderen weer niet. We mogen voor het astronomische bedrag van rond de 5 euro kopen, denk dat de hele kamer vol staat met cadeau's straks. Haha.

Uiteraard volgen dan ook de speculaties wie wie dan wel niet heeft getrokken. Er gaat al een voorspelling rond en we hebben een collega die zich heeft voorgedaan als de eigenaar van de lootjestrekwebsite en getracht heeft de lootjes van iedereen in te mogen zien. Hier zijn we veel te slim voor, daar trappen we mooi niet in.
Een enkele collega denkt dat er misschien wel vunsige cadeau's over te tafel gaan zaterdag. En dan heb ik het over van dat ondergoed met een aardbeiensmaakje ;-) of iets anders.

Ik durf hier te verkondigen dat ik een normaal cadeau heb gekocht en niet mee doe aan al die speculaties. Wat maakt het nu uit wie wie heeft. Het gaat toch om de gezellige avond. Ik vind het veel belangrijker om een mooi gedicht te maken voor mijn lootje. Waarheidsgetrouw en uit het diepst van mijn hart.
Dus collega's, vrees niet.

Oeps, het is al weer 21.35 uur. Snel de uitslag van Sterren dansen op het ijs kijken. Dan vroeg naar bed, want morgen moeten we weer werken.

Iedereen een prettig weekend en doot henig an!

3 reacties:

Smitsky zei

Sterrendansen...tjonge jonge..Ik dacht dat jij zo van de Lama's was..? Ik bekijk je nu wel even met andere ogen hoor ;-)

Maar, waar wij 16 jaar over doen, dat flikken jullie dus in een maand!!!

Chapeau!!

Blondie Power zei

en maar net doen of je van niets weet met GeileMan uit Spanje..

The world according to El zei

Veel plezier, ik vind het echt briljant!!! Sinterklaas in januari