zondag, november 15, 2009 |

Programma volgende week

En dan is het al weer zondagavond. Over 10 minuten begint Boer zoekt Vrouw, mijn vrouw is aan het werk, de kids liggen al in bed en het water is aan het koken voor een kopje thee.

Gisteren hebben we natuurlijk de intocht van Sinterklaas gehad hier in Emmeloord. We hebben op de kade gestaan. Het was daar niet zo druk als andere jaren, denk dat het komt door de regen die 's ochtends is gevallen. Gelukkig was het 's middags mooi weer. Je had wel een zonnebrilletje kunnen gebruiken daar, we keken recht tegen de zon in. In ieder geval hebben de kids genoten. In de tussentijd is Miran nog snel even bij de Action naar binnen gefloept voor de schoencadeautjes, want er moest natuurlijk wel een schoen gezet worden gisteravond. Vanochtend was het dan ook al weer vroeg dag en de kids vlogen naar beneden om te kijken of er iets in hun schoen zat. Ook onze schoen moest gezet worden en Sil kwam dan ook gelijk weer naar boven rennen en op de trap al roepen dat er ook iets in onze schoen zit. Helemaal enthousiast. Hij heeft het nu echt door hoe het allemaal werkt. Geweldig. Heb gisteren nog even een filmpje gemaakt over de wortels van Amerigo. Als je tijd en zin hebt, moet je dat maar even checken bij mijn filmpjes.

Het was vanochtend heerlijk weer en ik heb dan ook mijn wandelkloffie gepakt en ben richting Schokland gereden. Daar heb ik een rondje gelopen van 10 kilometer. Was net op tijd voor de regen weer terug.

Morgenavond nog even naar B'broek op de koffie en een vaatwasser voor mijn schoonzusje ophalen. Oh ja, de kids zijn weer helemaal fit. Julian is vrijdag weer naar school geweest en hij gaat morgenavond weer voor het eerst trainen. Esmée moet dinsdagavond nog een keer zwemmen. A.s. zaterdag heeft ze proefzwemmen en als alles goed is mag ze volgende week zaterdag afzwemmen voor haar B diploma. Dan zijn we daar ook weer vanaf :-)

Woensdag is ook een speciale dag. Aangezien Marktplaats dit jaar 10 jaar bestaat hebben ze als dank een 'Geef terug actie' op touw gezet. Dit houdt in dat iedereen een soort van wens heeft kunnen invullen op de site en we gaan dan als medewerkers op pad om te helpen. Iedereen gaat 1 dag vrijwilligerswerk doen. Ik ga woensdag met 5 collega's naar Voorst. Daar is een internaat voor kinderen met een verstandelijke handicap. En ze hebben gevraagd of we kunnen helpen met het aanleggen van een waterval bij een vijver daar en paadjes. We gaan dan ook een dagje tuinieren. Mogelijk wat metselwerkzaamheden, dus de kans zit er in dat ik mijn oude werk weer even ga oppakken. In ieder geval vind ik het een geweldig project en ik heb er dan ook erg veel zin in!

Ik zal er deze week uitgebreid verslag van doen!