dinsdag, november 03, 2009 |

Apart volk, die huisartsen

Vanochtend voelde Julian zich ineens weer niet lekker. Had buikpijn, hoofdpijn, etc. Bleek hij 39 graden koorts te hebben. Sjongejonge, houd het dan nooit eens op hier in huis.

In ieder geval kreeg ik op het werk een mailtje van Miranda dat ze met de dokter aan de lijn hing en dat ik maar even standby moest blijven. Uiteindelijk een afspraak gemaakt om vanmiddag om 14.30 uur voor de beide zieke kids. Ik heb de middag dan ook maar vrij genomen.

De dokter heeft Esmée onderzocht en hij vond het allemaal niet zo nodig voor haar. Als ze al de Mexicaanse griep zou hebben, dan had hij haar geen Tamiflu voorgeschreven. Dat is een paardenmiddel volgens hem. In ieder geval vond hij het, net als de huisartsenpost overigens, niet nodig om haar te testen. Bij Julian, die vandaag toch wel weer goed ziek is, heeft hij uiteindelijk na aandringen toch wel de test gedaan. Dat was hij eerst ook niet van plan, want de uitslag laat een week op zich wachten en dan is hij al weer beter.

Ik snap het allemaal niet meer, hoor. We hebben dus 2 kids in huis nu die toch wel waarschijnlijk de Mexicaanse griep hebben, maar dat weten we pas volgende week dan. Maar we moeten ze wel thuis houden en de school informeren. Zucht........

Wat ik door al dit gedoe vergeten ben te vermelden is dat we afgelopen zaterdagavond ons jaarlijkse bowlingavondje hadden met de vriendenclub. We zijn naar Nijverdal geweest. Daar was nog plek op de bowlingboerderij. Geen wonder! Het was niet nodig om bowlingschoenen aan te doen, alleen hoge hakken mocht niet. Gelukkig had ik die niet aan :-). Nergens een computertje te vinden. Alles gewoon op de ouderwetse manier met pen en papier. Ik was natuurlijk weer de dupe in mijn groepje en ben dan ook tussen het ouwehoeren en biertjes drinken door alleen maar druk geweest met hoofdrekenen. Wat een getel allemaal.

In ieder geval was het wel beregezellig!

1 reacties:

Anoniem zei

maar je wil ook wel graag de regie in handen hebben, dat getel was je op het lijf geschreven!!!!
Ellen