donderdag, januari 29, 2009 |

De vissendokter (voor Getwy)

Vanmiddag tijdens de afscheids/nieuwjaarsborrel werd het maar weer eens duidelijk dat we af en toe te weinig denken aan de medemens. Neem onze collega Getwy. Het arme meisje is voor haar huis onderuit gegaan en heeft daar een dubbele beenbreuk aan over gehouden. Nu is ze geen type die het fijn vind om hele dagen op de bank een beetje zielig lopen te doen. Ze is zelfs al zo diep gezonken dat ze nu dagelijks onze blogs doorneemt in de hoop dat iemand een nieuw verhaaltje neerkwakt. Bij deze Getwy!

Het verhaal van de vissendokter:

Wie is de vissendokter? hoor ik jullie al denken. Nou, dat ben ik.

We hebben 2 aquaria in huis. Een tropische en een koudwateraquarium waar een 4-tal goudvisjes in rondzwemmen. Dit aquarium hebben we al een jaartje of 3 en daar zit een goudvis in die we vanaf het begin al hebben. Het beestje is nu onderhand al een flinke jongen (of meisje??) geworden.

De laatste 2 dagen groeide het beestje toch wel erg snel. De hele buik was opgezet. Het poepgaatje (weet ook niet hoe ik het anders moet verwoorden) stond ook helemaal strak. Het was net of er iets verstopt zat. Nu ben ik niet zo moeilijk en heb al snel de gedachte dat zo'n vis een mooi leven heeft gehad en niet hoeft te lijden. Maar deze was toch nog net iets te levendig om er een eind aan te maken, zeg maar. Dan toch maar iets anders proberen.

Ik heb het beestje op een handdoekje gelegd en heel zachtjes druk op het buikje gezet. En pardoes spoot er ineens uit het welbekende gaatje allemaal water. Aaaah!! Een verstopping dus. Langzaam heb ik het buikje leeggedrukt en vervolgens met een mooie slingerworp weer terug in bij de vriendjes. Dat bleek toch het euvel en nu zwemt het visje weer gelukkig tussen de andere visjes.

Volgens mij kreeg ik vanochtend een knipoogje van het beestje toen ik het lampje weer aandeed!

3 reacties:

MissNonsens zei

Goed verhaal! En dat op speciaal verzoek! Houdt G weer ff van de straat.

Anoniem zei

Mag ik je bij deze bednaken voor het verhaal op verzoek!!!! Van je collega's moet je het hebben toch, de één zet koffie, de ander zet een blog :):).
Maar mijn dank is groot......ik lees hem morgen gewoon nog een keer.

Gr Getwy

Anoniem zei

Dr. Doolitlle hahahahaha