zondag, maart 23, 2008 |

Verjaardag

O, o, o ik heb nieje kloomp'n
Spleenternieje kloomp'n
Kan d'r best op loop'n
Kan der met hoss'n en kloss'n, met staamp'n en dree'n
Kan der alle kaant'n met op
Kan linksum, kan rechtsum. in de loch en wier daal
Kan der alle kaanten met op
(aangepaste versie)
Ik ben dus de trotse bezitter geworden van een paar authentieke Twentse klompen. Ambachtelijk gemaakt in Enter. Bovenstaand liedje is ooit eens geschreven door pa. Waarschijnlijk klopt de tekst niet helemaal, dit is wat ik me nog kan herinneren.
Afgelopen donderdag mocht ik dus mijn 34ste verjaardag al weer vieren. Het was een heerlijk dagje. 's Ochtends al in bed allerlei kadootjes gekregen van de kids. Nieuwe springvorm, slagroomspuit, kwastje, koekepannetje en nog een paar van die dingen. Dan is het wel weer duidelijk wie hier de lekkere dingen moet maken. Maar dat is niet erg, vind het leuk. Uiteraard hebben we de eerste kwarktaart uit de springvorm al weer bijna op :-).

Later die ochtend kwamen mijn ouders. Zij hadden dus een paar ongelakte klompen meegenomen. Handig voor in de tuin enz. Ik mag ze van Miranda niet aan naar de Lange Nering. Hmmm. Verder is de rest van de familie verspreid over een aantal dagen op de koffie geweest. Allemaal erg gezellig en natuurlijk iedereen bedankt voor de vele kadootjes. Oh ja, ik kijk nu naar een 19" breedbeeld schermpje die Miranda voor mij heeft gekocht. Helemaal super.

Hoe zien de aankomende dagen er voor ons uit:
Vandaag en morgen mag Miranda tot 13.00 uur werken. Dat is dus heeeeel lang met de kids in de pyama lopen en zorgen dat we om 13.00 uur paraat staan. Vooralsnog lukt dit aardig. Nog niemand heeft hier onder de gaatjes gestaan. Gaan we straks even doen. Dan gaan we vanmiddag nog naar ome Henk die zijn verjaardag viert. We moeten nog eieren schilderen, de andere helft van de kwarktaart opeten, hond uitlaten, op de bank hangen, flesje wijn drinken, beetje speelgoed opruimen zodat de kids er weer een bende van kunnen maken en nog een paar van die dingen. We komen de dagen dus wel door :-)
Iedereen natuurlijk vrolijk pasen!

5 reacties:

Futuristics zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Jullie ook een vrolijk pasen. Hier is het wel een beetje hetzelfde. Lekker lam op de bank en kijken waar we zin in hebben vandaag.
Heerlijk!

Anoniem zei

Vrolijk Pasen!!! Wij hebben het eerste sneeuwballen gevecht al gehouden!!! Gaaf!! En dat met Pasen! Genieten doen we zeker vandaag! Fijne dag... Liefs, Jelina

Anoniem zei

Nog een Zalig Pasen gewenst uit een wit Bornerbroek.
Het liedje gaat zo.
o,o,o,ik heb nieje kloomp,n spleenternieje klomp,n.Kan d'r best op loop,n.Kan d'r met hoss,n en kloss,n met staamp,n en dree,n.Kan d'r alle kaant,n met op.'kan linksum 'kan rechtsum in de loch en wier daal 'kan d'r alle kaanten met op.

elbakero zei

Ik heb het al aangepast :-)