zondag, maart 02, 2008 |

De computerman


Na een niet bedoelde vergissing van een collega kwam ik er achter dat je op MP ook diensten kunt zoeken via 'kijk in je wijk'. Natuurlijk benieuwd wat er zoal in de buurt gedaan wordt heb ik gelijk gekeken. Ik kwam er achter dat een buurman bij ons in de rij computerproblemen verhelpt. Nu hebben we een hele tijd geleden al eens een foute update gehad en sindsdien vertoont de pc kuren. Meldingen dat we geen legitieme XP versie hebben en mochten we dit wel hebben dat moeten we dit aan kunnen tonen. Bla bla bla. Natuurlijk na twee keer verhuizen ben ik de rekening kwijt, dus kon het niet bewijzen.


Gelijk maar een mail gestuurd naar de onbekende buurman en situatie voorgelegd. Gevraagd of we eventueel Windows Vista kunnen krijgen en ik had ook nog geen dvd brander. Paar keer heen en weer gemaild met steeds lastigere vragen. Of we DDR1 of DDR2 hebben?? Volgens mij is het niet zo'n oud beestje dat hij uit de DDR tijd stamt, maar het bleek dus geheugen te zijn. En natuurlijk die nieuwsgierigheid wie die mysterieuze man nu is.


Eindelijk stond hij donderdag voor de deur. Kastje opengeschroefd en we hebben dus DDR1, niet helemaal genoeg. Vrijdag heeft hij de kast opgehaald en gisteravond hebben we hem terug gekregen. Met dvd brander en Windows Vista. We zijn druk aan het uitvogelen wat we er allemaal mee kunnen, maar het ziet er gelikt uit. Genoeg te doen dus de aankomende dagen :-)

1 reacties:

The world according to El zei

Kijk zo heb je nog iets aan je buren, beter een goede buur dan ..........