maandag, maart 03, 2008 |

Toch nog ijsvrij?

Sneeuw op komst
Uitgegeven: 3 maart 2008 12:08
Laatst gewijzigd: 3 maart 2008 14:00

AMSTERDAM - Nederland kan zich opmaken voor sneeuwbuien. Dat meldt het KNMI maandag. Op sommige plaatsen kan de komende dagen een paar centimeter sneeuw vallen.

Het KNMI voorspelt op korte termijn buien. Gecombineerd met de kou kan daar sneeuw bij zitten. Ook onweer en hagel behoren tot de mogelijkheden.

Het weerinstituut waarschuwt voor gladheid en raadt mensen aan om de weerberichten extra goed in de gaten te houden.

Er is deze winter relatief weinig sneeuw gevallen, vanwege de milde temperaturen. In drie maanden tijd viel er slechts op vier dagen sneeuw. De winter telt normaal gesproken gemiddeld zeventien sneeuwdagen.

Nog geen enkele keer viel er deze winter een sneeuwdek. Wel viel op 4 januari een klein laagje in het westen en begin februari in het zuidoosten. Eind december was het eveneens op enkele plaatsen wit.

Ook in de wintersportgebieden wordt sneeuw verwacht, evenals in Ierland.

Bron: Nu.nl

4 reacties:

Ellebel zei

Nou laten we het hopen. lekker sneeuwballen gooien en een mooie sneeuwpop bouwen. laat maar komen die sneeuw.

Smitsky zei

Yes, heb de batterijen van de camera's al opgeladen. Dat worden leuke foto's van de kleine hondjes..

(waar zijn ze)

Anoniem zei

Rem.......dit geloof je niet!!! Ik vind het echt bizar! Ik kijk naar 'that's the question' en ondertussen doe ik het pc-tje maar aan om eens even het nieuws te lezen voor vandaag. Mijn opstart pagina van internet is nu.nl! Heerlijke site. Maar buiten een mega kettingbotsing om was er verder niet veel nieuws dat mij interresseerde. Totdat ik het woordje sneeuw zag! Lezen..halverwege van het verhaal had ik geen zin meer om verder te lezen. Ik klik vervolgens op favorieten, elbakero...en verdikkie staat daar diezelfde tekst! Ik weet niet waarom maar blijkbaar moet ik het dus wel lezen!! Heel apart....weet nog niet of ik er wel zin in heb!! Vieze honden poten in huis! snachts koud voeden...maar een bal in het gezicht van Jerome :) JAAA leuk!!!! We zien het wel! Salut mon ami! Jelien

BadBunny zei

Doe mij maar een tropenrooster...daar kijk ik wel naar uit. Beter dan ijsvrij :)