zondag, maart 09, 2008 |

Bruine bonensoep

Afgelopen vrijdag hebben we een middagje Bornerbroek gedaan. Het komt er de laatste tijd niet zo van en het is natuurlijk altijd leuk om elkaar weer te zien. Het was dan ook weer super gezellig. We hebben daar ook gegeten en moeders had heerlijke bruine bonensoep klaargemaakt. Of was het nu vaders? Ik weet het niet meer. Dus hier vers van de pers het recept:

Hoi Fam.

Hier het beloofde recept van de overheerlijke snelle soep.


1 Grote pot bruine bonen
1 Kleine pot witte bonen in tomatensaus
1 Grote ui of 2 kleintjes
1 Prei
1 Pakje kruidenmix van maggi (groentesoep)
Evt.een droge metworst meekoken of rookworst .
Ook een verse worst meekoken is lekker.


De potten bonen samen in een pan laten koken even doorkoken,
daarna met de staafmixer fijn malen.
de fijngesneden ui en prei erdoor doen.
De worst erin en zachtjes laten doorkoken.


Smullen maar.

De Harrelly's

5 reacties:

Smitsky zei

Ben ik toch even blij dat ik vanavond niet meer (met je) hoefde te werken.. ;)

Ellebel zei

Heb het recept vandaag uitgeprobeerd. Mijn moeder is er alleen vergeten bij te zetten dat je er wel wat water bij kunt doen om de soep wat dunner te maken. bij deze dus. Eet smakelijk. Ben benieuwd hoe het smaakt vanavond.

MissNonsens zei

Ik ben geen liefhebber van soep, dus ik sla deze ronde over.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
The world according to El zei

Heerlijk soep, zal het zeker een keer gaan proberen