zondag, januari 27, 2008 |

Bakkie bingo of Bakkiebingo?

Eerst maar eens een paar dingen uit de wereld helpen.

Gisteravond was ook ik natuurlijk aanwezig bij de maandelijkse bakkiebingo of bakkie bingo. Daar ontspon zich een discussie omtrent het te bellen telefoonnummer, mochten we zo fortuinlijk zijn om een prijs weg te kapen. Er werd mij verweten dat als je bakkie bingo of bakkiebingo googled, je dan eerst door 10 Elbakero's moet worstelen. Dit heeft me vannacht aardig wakker gehouden en ik heb vanochtend dan ook gelijk de proef op de som genomen. Ik kan u als lezer meedelen dat deze mythe "Busted" is. Kijkt u maar eens op de volgende link:


Eerlijk is eerlijk. Googlen op bakkie bingo levert het volgende resultaat op:


Dan een tweede punt wat me van het hart moet. De naam Elbakero. Ik begrijp dat je het op verschillende manieren kunt uitspreken. Maar de naam is een spinsel van "de bakker" in het verbasterd Spaans. Destijds toen ik de naam heb verzonnen moest ik ook denken aan die voetballer van Barcelona, genaamd Bakero. Uitgesproken met de klemtoon op de e.

De juiste uitspraak is dan ook:

Elbakero [ El Bakéro]

Zo, dan is dat ook uit de wereld.

Nog even terugkomend op de bakkie bingo of bakkiebingo. Jammer dat we op de een of andere manier een slechter bereik hadden dan de vorige keer, maar de spanning en de lol was er niet minder om. Nu nog een keer iets winnen, dan zijn we helemaal blij.

Rest mij niets anders dan jullie nog een tweetal foto's van mij en mijn zoon te showen. Doe er je voordeel mee als je last hebt van ratten of muizen.






2 reacties:

Anoniem zei

Je kunt echt wel zien dat het een zoon van je is. Zelfs mijn muizen vonden dat hahaha. Nee, jullie staan er allebei erg mooi op.

Anoniem zei

Zo zo zo wat zien onze jongens er weer geweldig uit.
Die hangt weer in de keuken op het prikbord bij de andere ratten.
Succes deze week.