vrijdag, december 22, 2006 |

Kerststory 2

Dan het tweede verhaal. Dit verhaal gaat over kerst op het werk.
Aangezien vele van mijn collega's inmiddels al een stukje over het mega vet gave kerstfeest hebben geschreven, probeer ik het kort te houden. Nu is dit ook niet zo moeilijk, ik weet toch niet zoveel meer, ahum.

Maar voor de niet-Marktplaatsers in het kort.
We hebben vorige week vrijdag het kerstfeest gehad. Dit werd gehouden in de basiliek in Bant. Ik was er nog nooit geweest. Heb niet zo'n band met Bant.

Het feest was geheel in Las Vegas stijl. Iedereen was dan ook op en top gekleed. Ik ben in de bus gestapt die vanuit Amsterdam was vertrokken, daar zaten mensen uit ons bijgebouw :-) in Amsterdam in.

Op het feest aangekomen, kregen we gelijk al een heerlijk alcoholisch drankje voorgeschoteld. Daarna kregen we een preview van de nieuwe Marktplaats reclame op de tv. Ziet er goed uit!

Om een lang verhaal kort te maken:
Veel eten, drank en uiteraard was er ook gelegenheid om een gokje te wagen. Dit was toch voor niets, dus iedereen blufte er wat af. Na gedronken, gegeten, gedronken, gespeeld, gedronken, gedanst, gedronken, gerookt, gedronken te hebben was het al weer tijd om naar huis te gaan. Maar niet voor bakkertje! Nee hoor, als we eenmaal los zijn, dan zijn we ook los. Dus met een paar collega's nog naar de Bottom om even af te drinken.

Voordat ik het in de gaten had, gingen de lichten aan en dit betekent doorgaans dat de kroeg gaat sluiten. Shit, is het alweer zo laat. "Vroeger" kon ik kruipend naar huis, maar nu niet meer. Dus met drie man maar een taxi besteld, want dat hele stuk lopen was ook niet goed gekomen. Denk dat ik nog eerder in de Urkervaart had gelegen dan in mijn warme bedje.

De volgende dag voelde ik mij dus ook knap beroerd en heb me voorgenomen NOOIT meer bier te drinken. Zit ik hier weer met een Grolschje in mijn hand. Ach ja, zo gaat het wel vaker. Nu ben ik niet meer zo'n kroegtijger, dus het mag wel een keer.

Het tweede deel van Kerst op het werk:

Vorige week donderdag ben ik met The Nance een dagje op pad geweest om onze business partners een kerstpakket of een kauwgombalautomaat te overhandigen. Dit was errug leuk en vooral gezellig. Er was een busje gehuurd en Nance was als kerstman(vrouw) verkleed. Ik mocht de hele dag chauffeuren. Je moest die gezichten eens zien. Iedereen is blij verrast als de kerstman binnen komt lopen en de geschenken vielen dan ook allemaal in goede aard. Uit mijn hoofd zijn we in Amersfoort, Hilversum, Utrecht, Schiphol, Amsterdam en volgens mij nog een plaats geweest. Een dag van 12 uur gemaakt, maar volgend jaar gaan we gewoon nog een keer. Echt leuk om te doen.

Ik heb geen foto's van het feest (gelukkig) maar wel een paar van Nance in haar outfit:

5 reacties:

Blondie Power zei

yo nance.. zoals Elly al zegt..
je bent echt een stuk!!! hahahahaha

Nance zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Nance zei

O echt geweldig! Het was zo'n leuke dag en als het volgend jaar weer is ben ik zeker weer van de partij!

Anoniem zei

Naja zeg ik had verwacht dat de kerstvrouw toch ook echt als kerstvrouw verkleed zou gaan, flauw hoor hahaha. Maar idd nance je bent een stuk van een kerstman haha

Anoniem zei

Bantsiliek toch??????