donderdag, december 28, 2006 |

Jeans Rock!

Jo, check this out.
Bought myself a new pair of jeans!

Vet gaaf man.
Ik zal het even uitleggen. Ik heb eigenlijk drie spijkerbroeken die ik draag. Een Levi's, maar die moet je aantrekken en de ene keer zit ie goed en de andere keer denk je dat die zo ongeveer in je bilnaad is vastgegroeid. Dus die draag ik niet zo vaak. Dan heb ik nog twee andere broeken die ik zo ongeveer om en om draag. Maar omdat we hier nogal eens met de knietjes over de grond gaan, zijn ze allebei al aardig versleten bij de knietjes. En sinds ik het in de gaten heb, denk ik elke keer bij het aantrekken van één van die broeken, dat ik toch wel dringend een nieuwe spiekerboks nodig heb.

Een van de broeken waarvan de knietjes aardig versleten zijn, is een beetje een donkere spijkerbroek. Heerlijk broekje trouwens om aan te hebben. En mijn kont komt er ook mooi in uit (zeggen sommige collega's die altijd maar achter mij willen lopen op de trap). Die spijkerbroek heeft van oorsprong al van die gebruikerssporen, maar heeft dit nooit gehad bij de knietjes. Nu dus wel en gelukkig is het niemand opgevallen (of ze hebben zich stil gehouden en stiekem achter mijn rug gekletst). Daarbovenop komt dan nog het miserabele koude weer. Die vieze wind blaast zo door mijn zelf ontwikkeld kniegat en dat is ook weer niet goed voor de je weet wel.

Maar vandaag was het dus eindelijk zover. Ik mocht een nieuwe spijkerbroek kopen :-)
We hebben midden in de winkelstraat gewoond, ik loop graag even door de Lange Nering, maar kleren kopen doe ik eigenlijk niet zo vaak.
Eigenlijk ben ik meer zo'n boertje, die eens per jaar naar de stad gaat om weer voor een heel jaar zijn kleren te kopen. Heb dan ook gelijk maar twee broeken gekocht. Kunnen we weer even mee door, laten we maar zeggen.

Haha. Ook weer niet helemaal waar natuurlijk. Als ik iets moois zie en de prijs staat me aan, dan koop ik het echt wel.

En het is natuurlijk ook nog eens uitverkoop overal, dus dat is dan weer mooi meegenomen. Eerst naar de WE, je weet wel die vette designwinkel tegenover die andere vette designwinkel de C & A (spreek uit op zijn Amerikaans, dan lijkt het wel design!). Daar in sneltreinvaart door de rekken worstelen, want ik heb een hekel aan die verkoopsters die je van alles aanpraten. Ik moet de hele dag in die broek lopen en ik ben 32 jaar en weet echt wel of iets mij staat en of het lekker zit. (alleen als het een mooie verkoopster is, dan wil ik nog wel eens informatie inwinnen). Na vijf minuten stond ik al in mijn boxer in het pashokje om de eerste broek te passen. Ach wat jammer nu, hij is te groot om mijn middel. De weist noemen ze die volgens mij. Dus een ander maatje en als het goed zit, dan zit het goed. Zeuren we niet langer en lopen we naar de kassa om te betalen en weer weg te gaan.

De tweede broek gekocht bij Jeans Centre. Dit is een laag modelletje. Op zich een mooie broek, maar ik moet hier wel aan wennen. Je hebt constant het gevoel dat die bouwvakkersspleet even een kijkje komt nemen. Maar na een helpende hand (niet te letterlijk nemen) van de verkoopster die mij een riem aanbood, ben ik toch overstag gegaan en heb ook deze broek gekocht.

Dus om een kort verhaal lang te maken:
Kleren maken de man!

7 reacties:

Blondie Power zei

Nou ik ben benieuwd...
wanneer werken we weer samen??

1 jan? Nationale zoendag?

Smitsky zei

Hmmm, ben ook zeer benieuwd.. Heb wel oog voor kontjes..(mannelijke dan en bij voorkeur die van negerssss).

Bilnaatjes niet zo...maar dat hoor je gauw genoeg van ons, dacht ik zo..

Is dat zo 1 jan. nationale zoendag.. jak.

Anoniem zei

He popie jopie,
je vindt jezelf wel erg mooi of niet? bloas kikker.
Elles.

Nance zei

Zeg wie lopen er nog meer graag achter je aan de trap op ;-)
Ik ben reuze benieuwd.

MissNonsens zei

Dus je wordt de komende week volop gekeurd!

Blondie Power zei

Bloaskikker?? Hahahahaha ...

The world according to El zei

Die knieën was me inderdaad nooit opgevallen, je weet de reden ook begrijp ik :-) het is voor mij al zeer verfrissend dat je zomaar een paar broeken past en een kiest, Mijn lief heeft het liefst dat ik zijn broeken koop en als er een goed zit, onthouden welke het is en dan jaaaaaren hetzelfde model/maat kopen brrrr.