dinsdag, december 26, 2006 |

Einde Kerst

En voor je het in de gaten hebt is het al weer 2de kerstdag een uurtje of 9 in de avond. Dat was dan de kerst voor dit jaar.
Het is zeker een leuke kerst geweest, ondanks onze werkzaamheden.
Kerstavond heb ik gewerkt tot 12. Het was aardig rustig op de site en het was dan ook wel een lekker werkavondje. Je gedachten gaan dan toch uit naar de kerstavond. Hoe anders is het als je aan het werk bent.
In Bornerbroek hebben we een soort van traditie. Als je wilt kun je 's avonds naar de kerk gaan (ben RK), maar dit is geen verplichting. Nu ben ik niet zo'n type die tijdens de kerst en pasen in de kerk moet zitten, omdat iedereen dit doet. Maar het kan wel. Mijn zusje en ma zitten bij het plaatselijke koor en dat houdt dan automatisch in dat ze de mis van half 10 moeten zingen. Deze duurt een uur tot anderhalf uur en daarna gaan we altijd met de family aan de koffie en broodjes. Altijd erg gezellig. Hier moest ik nog wel even aan denken, tijdens mijn werk. Ik had toch liever daar gezeten :-)
Gistermorgen moest Miranda al om 7 uur werken tot half 2. Ik heb samen met de kids een overheerlijke sinaasappelbavarois gemaakt. Blijft leuk met de kinderen in de keuken iets in elkaar flansen. Nadat het klaar was, hebben we het in mooie bekers gegoten en afgewerkt met plakjes sinaasappels. In de koelkast ermee. De kinderen vonden het prachtig.
Omdat ik van 7 tot 12 's avonds moest werken, zijn we rond 4 uur met ons gezinnetje aan de kersttafel gegaan en hebben we heerlijk gegeten. Nu de woonkamer ook groter is, heb je toch meer het kerstgevoel. Moesten we eerst nog tussen het speelgoed door, nu hebben we meer ruimte voor de eettafel en als je deze dan in de kerstsfeer dekt, dan geeft dat een goed gevoel.
We hebben niet gegeten, maar gevreten. Eindelijk was het tijd voor het toetje (geserveerd met zo'n spuitfontein die je aan moet steken) en na twee happen van Esmée en een halve beker van Julian en Miranda zat de buik goed vol. Wat een machtig toetje. Haha.
Gisteravond was het ook akelig rustig op het werk. Niets aan als je moet werken, je kunt het beter druk hebben, dan gaat de tijd ook sneller. We waren minimaal bezet en het sfeertje was wel goed. Dus het viel nog wel mee en het was nog wel een keer 12 uur.
Vanmorgen uitgebreid ontbijt en op de koffie geweest bij paps en mams Emmeloord. Esmée is daar gebleven en belde rond een uur of 6 op dat ze wel durft te logeren daar. Is helemaal goed. Miranda moet vanavond tot 10 uur werken. Die komt ook zo in huis.

Oh ja, ik heb het spreekwoordenboek teruggevonden. Een echte dijenkletser:
Ik heb het dit weekend rustig aan gedaan, dus
ik heb Schiedam niet in het oog!

3 reacties:

The world according to El zei

vanmorgen ook gewerkt ook niet druk, maar wel heel gezellig.
Geniet nog maar even van deze avond en tot gauw

Anoniem zei

Hoi Remco,We hebben ook geen brood gegeten op kerstavond want het was veel te laat. je hebt dus niets gemist.
Fijne jaarwisseling

Anoniem zei

Remco, Wij gaan straks naar huis mijn kamer inrichten. En morgen gaan we met de trein naar de vliegtuigen. Oh ja, ik heb mijn haren heel kort.
Kusjes van Britt.