dinsdag, juli 14, 2009 |

Urks?

Ik moet een titel verzinnen, maar kom er even niet op. Vandaar tja.

Even de laatste Ziggo update.
We zijn nu compleet over. Eind vorige week kwam de digitale ontvanger. Deze aangesloten en werkt goed. We worden nu even een paar dagen of weken (weet niet hoe lang het duurt) lekker gemaakt met alle zenders. Voor de kids zijn er tig tekenfilmzenders en voor de volwassenen een aantal natuurzenders (hihihi) bijgekomen. Dat zal er eerdaags (mooi woord, he!) wel weer van af zijn. Dat zien we vanzelf wel.

Sinds vandaag kunnen we ook weer gebeld worden. Dat kon ook nog steeds niet. Cool he!

Gisteren na het eten zijn we nog even bij een speeltuintje hier in de buurt geweest met de kids. Die is net nieuw, dus alles moest even getest worden. Daar spelend lopen we de Blondie Girlzz nog tegen het lijf. Er ging geen belletje rinkelen bij Esmée en andersom ook niet, maar dat is ook wel logisch. Volgens mij hebben ze elkaar alleen maar gezien bij de Efteling 2 jaar geleden en vast en zeker ook wel tijdens een sinterklaasfeest, maar dat weet zo'n kind toch niet meer.

Nu rammelen onze maagjes, want we hebben nog niet gegeten. Esmée is naar de zwemles. Ze is nu voor haar B diploma bezig. Volgens mij komen ze er net aan.

Ik kap ermee, want ik moet vanavond Urks leren. Schijnt dat we ineens Urkers zijn.

Et Urker dialect is een overgangsdialect waorin zowel kinmarken van de westelijke (Hollandse) dialecten as die van de Oostelijke dialecten kunen terogge evoenden worren. Ok et et Fries, et Fraans in et Amsterdams (Joos) et dialect direct of indirect beïnvloed. Et Urker dialect et een nogal van et Nederlands afwikkend klinkersysteem, waorbij de klinkerlingte belangrijk is vor de beteakenis. Et Urker dialect kint dan ok vor al z’n klinkers een korte en een lange variant, die niet alliendes in lingte verskillen mar ok in beteakenis.

4 reacties:

Simone zei

uhm...tja...ik zeg maar niets

Blondie Power zei

Blondie zelf was daar maandag avond ook nog ff hoor..

Ik heb ook niets van de blondie girlzz paps gehoord.. die heeft het ook vast niet geweten..


hahahahahaha...

Blondie Power zei

Blondie zelf was daar maandag avond ook nog ff hoor..

Ik heb ook niets van de blondie girlzz paps gehoord.. die heeft het ook vast niet geweten..


hahahahahaha...

Blondie Power zei

Blondie zelf was daar maandag avond ook nog ff hoor..

Ik heb ook niets van de blondie girlzz paps gehoord.. die heeft het ook vast niet geweten..


hahahahahaha...