dinsdag, mei 13, 2008 |

Pinksteren


Ja, ik zal een nieuwe foto plaatsen. Druk weekend gehad hier. Maar als Bornerbroeker denk je maar één ding tijdens de pinksteren en dat zijn de Pinksterfeesten. Dus stiekem maar even de foto's gecheckt. Wel jammer dat we daar dit jaar niet bij konden zijn. Moesten werken en we kregen visite. Volgens jaar zijn we weer van de partij.

Ok, visite wisten jullie al. Jelina, Jerome en Rezon zijn afgelopen weekend bij ons geweest. Dan vliegt de tijd ook. Het was hartstikke gezellig.

Eerst vrijdagavond een bruiloft gehad van Elie en Gera. Heerlijk zwoel weer en we hebben dan ook bijna de hele avond buiten gezeten genietend van een koud biertje. Rond een uur of 1 weer thuis en gelijk naar bed. Zaterdagochtend moest ik naar Swifterbant een picknicktafel ophalen. nr. 23 had ik opgeschreven. Sta ik daar bij die mensen achter thuis. Niemand te bekennen. Dus Julian en ik achter thuis gelopen, die vrouw begint te schreeuwen tegen haar man dat "ze" er zijn. Schreewt die vent terug dat zij het maar even moet afhandelen. Hij staat nog onder de douche. Dus al foeterend komt ze buiten en loopt naar achteren. Ik vraag haar waar ik naar toe moet met de auto. Bij de Knaus natuurlijk, zegt ze. Huh? Knaus? ik kom voor de picknicktafel. Huh? Picknicktafel? Dan ben ik vast en zeker verkeerd. Gelukkig konden we er beide om lachen en 2 minuten later stonden we bij nr. 32 op het erf. Gelukkig wel de goede. Tafel in de aanhangwagen en thuis gelijk in elkaar geknutseld. Staat hartstikke gaaf!

1ste Pinksterdag hebben we - na een moederdag ontbijt - een middagje Giethoorn gedaan. De dames durfden niet in een bootje en Jerome, Esmée, Julian en ik hebben een rondje in een fluisterbootje gemaakt. Het was meer achteraansluiten in de fluisterbootjesfile, zo druk was het. Maar wel gezellig hoor. Weet nog dat ik als klein kind in Giethoorn ben geweest.

2de Pinksterdag moest ik dus werken. Nou ja. Niet zoveel zin natuurlijk. Het weer is ook veel te mooi. Zit helemaal in de vakantiestemming.

Vandaag heb ik de eerste dag van de BHV cursus gehad. Weet nu wat een Rautek, Heimlich, open botbreuk, stabiele zijligging, borstcompressies en veel meer dingen zijn. Nu maar hopen natuurlijk dat ik het nooit hoef te gebruiken, maar het was een leerzaam dagje. Aansluitend gelijk een toets gehad. De juf had de toets ook gemaakt en aan het eind konden we onze antwoorden met haar antwoorden vergelijken. 4 fout volgens mij. Je mag er 8 hebben, dus daar zijn we dan voor geslaagd. Volgende week deel 2 van deze cursus. Dan gaan we volgens mij brandjes blussen en die dingen.

Nou, dat was het wel weer zo'n beetje. Tot laters.

3 reacties:

Smitsky zei

Ja, dat is een "leukere" foto. Dus als er iets aan de hand is, dan kunnen we je hulp inroepen. Veilig gevoel ;)

Anoniem zei

We hebben je ook wel gemist met de pinksterfeesten. Er waren ook mensen die vroegen of je nog kwam. Volgend jaar beter. Wij zijn nog steeds aan het bijkomen!!!!!

The world according to El zei

Leuke tuintafel!!!En dat BHV, hartstikke leuk he?