maandag, april 14, 2008 |

Huh, mis ik iets?

"Goedemorgen"
"Goedemorgen meneer, u spreekt met Remco. Spreek ik met de politie Noordoostpolder?"
"Onder andere, meneer. Waarmee kan ik u van dienst zijn?"
"Ik heb zondagochtend een fiets in mijn voortuin gevonden en deze wil ik graag bij u aanmelden."
"Waar woont u, meneer?"
"Ik woon in Emmeloord."
"Wat is uw postcode, meneer?"
"8312 AR met huisnummer 43"
"De Almerestraat?"
"Correct"
"Heeft u toevallig het framenummer opgeschreven?"
"Dat heb ik gedaan. Het is WHE2394975H"
"Dames of herenfiets?"
"Een damesfiets. Het zal wel van een moeder zijn, want er zit een ruggesteun op de bagagedrager. Zo eentje die je gebruikt voor je kind."
"Ok, bedankt. Het kan zijn dat de fiets vandaag bij u wordt opgehaald. Ik verbind u even door. Dag meneer."
"Is goed."
Tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut.
"Een moment, meneer. Ik verbind u door."
"Daar was u toch al mee be......?"
Tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut.
"Hallo?" zegt een vrouwelijke stem.
"Goedemorgen. Ik ben zojuist doorverbonden."
"Oh, waarvoor dan?"
"Nou, er lag zondagochtend een damesfiets in mijn tuin en ik wil hier melding van maken."
"Ok, ik verbind u door."
Tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut, tuut.
"Hallo?" zegt nu een mannenstem.
"Goedemorgen. Ik ben zojuist doorverbonden. Er lag zondagochtend een damesfiets met framenummer WHE2394975H in mijn voortuin en ik wil hier graag melding van maken."
"Heeft u de politie gebeld, meneer?"
"Huh, dat doe ik nu toch?"
"Welk nummer heeft u gebeld?"
"Gewoon 0900-8844."
"U kunt hiervan melding maken bij de politie. Zij nemen de gegevens op en wij doen, als we tijd hebben, woensdags een ronde om alle fietsen op te halen."
"Ok, maar ik ben zojuist....."
"Geen probleem, meneer. Tot uw dienst. Een prettige dag nog."
Tuut, tuut, tuut.......

N.B. gegevens zijn fictief. Juiste gegevens zijn via e-mail op te vragen.

4 reacties:

Blondie Power zei

ik weet nog wel iemand die een fiets nodig heeft!!

hahahaha

Anoniem zei

GEWELDIG!!
Groetjes..

Anoniem zei

Nou wat een geweldig gesprek. Zulke gesprekken werken dan toch op je zenuwen.

The world according to El zei

Moet je proberen een fiets die van je gestolen is terug te krijgen, ze lachen je nog net niet uit als je komt.