maandag, september 17, 2007 |

Weekend

Ok dan. Tijd voor een nieuw bloggie.

Wat was onze planning van het afgelopen weekend:


  • Een taart maken (recept van El gekregen)


  • Vis halen


  • Voetballen


  • Appels halen


  • Naar Bornerbroek

We zijn dus naar Bornerbroek geweest afgelopen weekend. Vrijdagmiddag begon de voorbereiding al met het bakken van een taart. We hebben een recept gekregen van El en het zou een sensatie zijn. Na wat heen en weer gemail (het was me niet helemaal duidelijk) heb ik uiteindelijk de bodem gemaakt. Goed gelukt en netjes in de koelkast gezet. Zaterdagmorgen de kersen erop en daaroverheen weer de gelei en alles mee naar Bornerbroek. Ik zal eerlijk zijn: de meningen zijn erover verdeeld. De één vind het lekker, de ander vind het meevallen. Ik hoor bij de laatste groep en de meesten bij ons in de familie. Maar de ganzen horen duidelijk bij groep 1!

Bij de Urker vismarkt waar je elke zaterdagochtend vis kunt halen, hadden ze tongetjes in de aanbieding. 9,95 per kilo. Koopje dus. Ik stond dan ook zaterdagochtend om 8.15 uur op de vismarkt en ging met een emmer vol vis terug naar Emmeloord. Onderweg nog snel even langs de appelboer, de auto gewassen en hup naar huis. Julian moest voetballen in Vollenhove en het vertrek was om 10.00 uur. Haasten dus. We waren gelukkig netjes op tijd en na een inmaakpotje van 8-0 zijn we gelijk vanaf Vollenhove richting Bornerbroek gereden.

Het was weer ouderwets druk en gezellig. Moeders en oons Elles waren een dagje uit (zie blog Elles), wij zijn nog even bij mijn opa en oma geweest en nog even de stad in. Voor je het weet is de middag voorbij en na het nuttigen van een paar drankjes en hapjes lagen we rond half 12 in bed.

Zondagochtend om half 8 ontwaakte het huis weer. Ik moest gisteravond werken, dus we hadden in de planning om rond 2 uur weer richting Emmeloord te gaan. Eerst nog even Elles opgehaald uit Hengelo en daarna zijn we met zijn allen naar Delden gegaan waar een Cultureel Straatfestival op het programma stond. Mijn moeder zit in Delden bij de accordeonclub en ze moesten daar optreden. De sfeer zat er lekker in!!


Uiteindelijk snel weer naar Bornerbroek, tassen gepakt en rond een uurtje of kwart voor 3 reden we richting de polder. Onderweg bij de grote M langs en iets over 4 waren we weer in huis. Snel de tas gepakt en om half 5 moest ik werken. Het kon allemaal net. Het was een lange avond (ik ben ook snipverkouden en heb een zere keel). Thuisgekomen gelijk het bed in gedoken en om half 1 sliep ik volgens mij al. Helaas niet voor lang, want onze Sil besloot om 5 uur vanochtend dat zijn dag is begonnen. Miranda moest om 7 uur werken vanochtend en ik heb net de kids in de stromende regen op de fiets naar school gebracht. Je kunt dus wel raden hoe mijn humeurtje momenteel is :-)

3 reacties:

Ellebel zei

Ja het was zeker een gezellig weekend. Altijd leuk als we jullie weer zien en iedereen bij elkaar is. Nou, je mannetje is zeker aan het veranderen. Hij krijgt een eigen willetje. Maar wel een super mooi ventje. Hij kletst en kletst. En helemaal gek van de koeien. Oh ja, voor alle marktplaats medewerkers een hele fijne dag zaterdag bij de efteling.

Smitsky zei

Weet je wel zeker dat dat humeurtje niet ergens anders van komt? Hoe gaat het trouwens met het niet roken?

Anoniem zei

Gezellig was het zeker. De kinderen hebben zich weer goed vermaakt. El, ik vond het gebak wel lekker. Ben niet zo'n taarteter, maar deze ging er wel in. Jammer Rem dat je weer verkouden bent. Zeker een koutje gevat op het platteland. Helemaal vergeten, maar allemaal veel plezier zaterdag.