woensdag, september 12, 2007 |

Onze Runner

Zitten we vanavond aan het avondeten, krijgen we het over de Run. Juul en Esmée zijn het afgelopen weekend naar Winschoten geweest en daar was een of andere Run waar ze naartoe zijn geweest en hebben geholpen met bekertjes aangeven en sponsjes enzo. Hier hebben we natuurlijk ook de Fish Potato Run gehad, waar wij weer naartoe zijn geweest.



Het lijkt Juul ook wel wat om mee te gaan doen met een Run. Ik zeg dat de run van Urk naar Emmeloord is, een kilometer of 12. "Ach, dat kan ik wel", zegt Juul. "Dan krijg ik onderweg ook drinken en fruit van de mensen", zegt hij.


We beginnen te lachen en zeggen dat hij dan wel moet oefenen. "Nee hoor, valt wel mee", zegt Juul.

Ik zeg dat hij dan maar "even" naar Tollebeek moet lopen. Dan kan hij oefenen. "Krijg ik dan ook drinken?" vraag Juul. "Als jij naar Tollebeek loopt, rijd ik mee met de Solex. Dan mag jij achterop terug naar Emmeloord en dan gaan we op de terugweg langs de BP en daar mag jij iets uitzoeken." Wauw, dat leek hem nog wel wat.

Vol goede moed op het fietspad begonnen en na een paar honderd meter kwam de eerste stop al. Krampen in de zij. Na ongeveer een kilometer vroeg hij of hij er al was. Je bent bijna op de helft zeg ik. Ik zeg dat hij wel door moet lopen, dat doen de echten ook. Jajaja, geen probleem.


Uiteindelijk met een hoofd als een tomaat, stapt hij achterop de Solex en ziet hij in dat het toch wel echt ver is. Lachen, toch. We hebben het nog even met de auto gereden en hij heeft toch nog 1,5 kilometer hardgelopen. Viel me uiteindelijk nog mee. Tollebeek was precies 4 kilometer.

9 reacties:

Ellebel zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ellebel zei

Heel netjes van Juul, hoor! ik weet nog dat je met mij mee fietste als ik ook eens zo'n idee had. Ik was de weg nog niet uit en dan gingen we alweer terug. total loss. Wat een conditie! Maar erg knap nog 1.5 km gelopen!

Anoniem zei

Knap hoor! Hij loopt meer dan ik....

MissNonsens zei

Hahaha, geweldig!
Goeie actie van Julian, maar wel een beetje zwak van jou dat je niet meegelopen bent met hem!

Smitsky zei

Wat je al niet moet doen om fruit en drinken te krijgen ;)

Evengoed wel knap van het ventje!

Tummetje zei

Tjee, ik doe het hem niet na!!! Maar ik sta langs de kant als hij DE RUN gaat lopen met fruit en drinken in de hand!

Tummetje zei

Hij heeft nog een heel jaar om te oefenen :) En jij dan dus ook. Want je bent gestopt met roken en als het goed is moet je dan veel meer conditie hebben. Dus voor jou heb ik volgend jaar ook een stukje fruit en drinken :)

Nance zei

Knap van hem hoor! Zonder training al zover komen is heel goed. Joh over een jaar loopt hij de fish potato run fluitend uit.

Simone zei

Zo stoer manneke, nu jij nog remco.