donderdag, september 06, 2007 |

De Efteling

We gaan 22 sept. van het werk uit naar de Efteling. Nou, nou, nou het leeft al echt op de werkvloer. Iedereen heeft het erover.

Je hebt stoere collega's en minder stoere collega's. De één durft wel in de Python of in de Vliegende Hollander, terwijl de ander overredingskracht nodig heeft.
Ik heb me al opgeofferd om samen met collega Y. in de Vliegende Hollander te gaan. Dat heeft ze toegezegd, maar er moet dan wel een tegenprestatie komen. Wat dat dan is, zal nog bekend worden gemaakt. We wachten het maar af.

Voor iedere hardwerkende collega die thuis midden in een kindercreche komt, is het een welverdiend uitje. Even weg uit de sleur, lekker met zijn allen een dagje donderjagen. Maar die kinderen, die willen natuurlijk ook mee. Met tegenzin heeft iedereen dan ook de kinderen opgegeven, want je kunt moeilijk 's avonds thuis komen en de kinderen vertellen hoe leuk de Efteling toch is. Dat vergeven ze je nooit.

Nu is daar gelukkig een oplossing voor gevonden. Collega Martin heeft zijn hand over zijn hart gestreken en hij zal zich die dag ontfermen over de koters. Het maakt hem allemaal niet uit. Hij zit graag een dagje bij de draaimolen of in de zandbak. Even een schone luier om doen, de billetjes schoonmaken of in de rij staan voor een ijsje voor de kids. Niets is hem te gek. Super toch! Martin, alvast bedankt voor dit gebaar. Echt gaaf.

Alleen moet hij nog wel even precies weten welke kinderen bij welke ouders horen. Dus als we in de bus zitten, zal Martin een ronde doen. Schrik hier niet van. Hij is die man met dat petje op waarop staat: "Kinderopvang Marktplaats.nl"

Ook laat hij van die legerplaatjes maken met de namen van de kinderen en zijn mobiele nummer erop. Als een kindje dan kwijt is, dan kunnen ze hem altijd bereiken. Echt een goed idee. Als je de namen van de kinderen nog niet hebt doorgegeven, dan moet je hem even een mailtje sturen.

Ik kan bijna niet wachten. Een hele dag zonder kinderen.........heerlijk!!!

8 reacties:

Ellebel zei

Dat is makkelijk zo'n oppas. Nou veel plezier dan maar met z'n allen.

Anoniem zei

Super dat dat geregeld is!! Kunnen de ouders zich eindelijk eens uitleven....haha

Smitsky zei

Arme Martin....;)

Tummetje zei

Jammer dat wij niet mee gaan anders had ik het grootste kind aan hem gegeven.

The world according to El zei

Ik ben toch blij dat de meiden van mij al weer iets ouder zijn en we daar Martin niet meer voor nodig hebben ;-)ik wen maar niet aan je nieuwe layout, kan je de oude niet meer terugzetten?

Nance zei

Hiep hiep Hoera voor Martin! Ik verheug me nu helemaal op de Efteling.

Blondie Power zei

hmm.. ik heb die oppas nog wel ff in overweging..

misschien dat ik ze toch beter onder mijn eigen vleugeltjes kan hebben..

Anoniem zei

ehm ik wel even mededelen dat dit zonder mijn weten is gemeld.
Mij collega Remco heeft er wel vaker last van. Nu helemaal sinds hij gestopt is met roken.
Dus het hele feest gaat niet door. Iedereen mag lekker zelf op hun eigen kinderen passen :-))