vrijdag, mei 04, 2007 |

De tuin

De tuin.

De voortuin:
na de verhuizing van eind vorig jaar is het nu tijd om de tuin op orde te maken. Oons pa had nog een kleine 200 buxusplantjes over en die mochten we wel hebben. Vorige week zijn de harrelly's dan ook weer overgevlogen uit Twente om voor de zoveelste keer de helpende hand te bieden. Mijn moeder had de naaimachine meegenomen en die heeft alle gordijnen op maat gemaakt, pa heeft de trap afgelakt (moest ook nog steeds gebeuren) en we hebben er nu halve maantjes op liggen. Ik ben begonnen in de voortuin met de buxus te planten. 's Middags heeft pa mij geholpen en we hebben rond om de voortuin nu mooie groene buxusplanten staan. Elke dag sproeien met dit warme weer en te zijner tijd met de heggeschaar erlangs om er een mooie haag van de maken. Binnenin gaan we waarschijnlijk grijs split in gooien, maar dat komt later.

De achtertuin:
We hebben ook plannen om de achtertuin aan te pakken. Niets extreems, maar gewoon andere bestrating, een stukje gras, langs de heg grind en een ingegraven zandbak voor de kids. Alles kindvriendelijk natuurlijk.
Na al een tijdje op MP rondgesnuffeld te hebben naar bestrating, zag ik afgelopen dinsdagavond een mooie stukje straatwerk te koop in Zwolle. Bod geplaatst en ik kreeg eigenlijk gelijk reactie. Ik mocht het wel hebben, maar dan moest ik het er zelf uithalen en dat moest voor donderdagavond. Vrijdag beginnen ze daar met nieuwe bestrating. Shit, dat is wel erg kort dag. 35 m2 neem je ook niet zomaar eventjes mee. Dus het werk gebeld of ik vrij kon krijgen en ik zag de bui al hangen dat ik twee dagen aan het op en neer rijden was naar Zwolle. Gelukkig kon ik vrij krijgen.
's Morgens op goed geluk pa opgebeld of hij nog tijd had om mij te helpen. Onze redder in nood had nog wel even tijd en hij vanuit Tukkerland en ik vanuit Emmeloord richting Zwolle. We kwamen daar ongeveer gelijk aan rond een uur of 12. Beiden een aanhanger mee en aan het werk.
Al met al moesten we twee keer op en neer rijden en 's avonds hadden we alles bij ons in de achtertuin staan. Het zijn drie formaten stenen. 15x30, 30x30 en 60x30. En dat in de kleuren lichtgeel en lichtrood.

Dan moet het er natuurlijk nog in. Gisteren kwamen de tukkers met een aanhanger voor geel zand, die ze weer bij hun buren hebben gehaald, opnieuw richting de polder.

Onze achterburen zochten nog tegels. Toevallig moeten wij van onze tegels af. Ook weer geregeld dus. We hebben nu bij de achterdeur een terras van 3 meter bij 6 meter liggen. Er komt nog een pad naar de schuttingdeur en tegen het schuurtje aan maken we een overdekt terras van 4 x 3 meter ongeveer. Gras ertussen en grind erlangs. Nog veel werk te doen, maar we zijn begonnen. Dat hadden we aan het begin van deze week nog niet gedacht. Zo zie je maar weer. Waar MP al niet goed voor is.

Foto's zijn gemaakt, alleen hebben we nog geen kabel om ze even op de comp. te zetten.

4 reacties:

Blondie Power zei

Dus de Harrelly's naar de polder, maar niet in Marknesse komen..
daar moet de tuin ook nog hoor...

:-P

Nance zei

Man wat zal jij blij zijn met zulke ouders! Ze helpen met schilderen en behangen, geven je een solex en helpen je ook nog met je tuin. Het is met recht een superteam.

The world according to El zei

We komen binnenkort wel een keer langsrijden om tuintjes te kijken, die van ons moet namelijk ook nog

Anoniem zei

Fijn he, zo'n handige vader en moeder. We hebben het wel getroffen met hun. Groetjes