dinsdag, december 30, 2008 |

Jaarverslag

Het oliebollenbeslag staat te rijzen en ik heb eindelijk weer eens tijd voor een bloggie. Ik weet dat oliebollen bakken iets is voor oudjaarsdag, maar deze beste man moet morgen gewoon de hele dag werken. Ik had het ook liever niet, maar anderen waren mij helaas voor. Niet getreurd, zo houd ik nog wel een paar daagjes over om mee te nemen naar het nieuwe jaar.

De afgelopen week heb ik me toch vaak afgevraagd wat er zoal is gebeurd het afgelopen jaar. En ik kan je zeggen dat we hier niet stil gezeten hebben.
Dus heb ik mijn blog er maar weer eens bij gepakt en teruggelezen door de verschillende maanden. Sjonge jonge, wat is er eigenlijk toch weer veel gebeurd het afgelopen jaar. En dat niet alleen bij ons, maar ook bij anderen. Iedere blogger heeft zijn eigen verhaal en als je zo een jaar terug kijkt, komt er weer veel voorbij. Ups en downs, collega's die helaas huwelijk of samenleving hebben zien stranden. En ik zeg helaas, omdat je niet aan een relatie begint om deze te eindigen. Hoop voor die mensen dat 2009 meer geluk gaat brengen.

Wat is er hier allemaal gebeurd. We beginnen maar eens in Januari. Natuurlijk begint het jaar bij ons met de verjaardag van onze Esmée op 2 januari. De jongens volgen snel in februari en ik kom daar weer achteraan in Maart. Miran is in Juli jarig. Stuk voor stuk weer gezellige verjaardagen en vooral de kids groeien als kool!

Dit jaar heb ik maar liefst twee promoties meegemaakt. Iets waar ik best wel trots op ben. Ik voel me nu helemaal op mijn plek en ga nog steeds elke dag met plezier naar het werk. Heel belangrijk natuurlijk.

Maar het jaar begon met een ongelukje met mijn dierbare Solex. In Maart gevolgd door Julian die erg ziek werd en waarempel een nacht in het toen nog volop draaiende ziekenhuis in Lelystad moest blijven. Dat heeft ons overigens wel over de streep gehaald om een Wii aan te schaffen. Zo zie je maar weer. Elk nadeel heb zijn voordeel.

Een paar pimps van het blog. Esmée die voor het eerst de avondvierdaagse heeft gelopen, samen met mij. Mystery weekendje Centerparcs (zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar).

En natuurlijk als absoluut hoogtepunt dit jaar ons trouwen in Juli. Dat was me ook een belevenis. Een geweldige dag. En natuurlijk het geregistreerd partnerschap van oons Els. Mevrouw Berg tegenwoordig.

Nieuwe vloer in de hal en keuken. Tropisch aquarium, Olympische Spelen, EK waar ik als terechte winnaar uitkwam. Go Spanje, go.

Heerlijke week op de camping (veel te kort, daarom gaan we volgend jaar ook 2 weken). Weekendje naar Luxemburg met zijn tweetjes, zoontje die het piepertje van zijn vader maar klein vind, Sil die voor het eerst naar de peuterspeelzaal is gegaan, dagje treinen met Sil, het bericht van de vader van Juul en Esmée, bijna ingesneeuwd in België, kapotte methanolslang van de Solex en natuurlijk Bassie die de buurvrouw zwanger heeft gemaakt.

Weer genoeg gebeurd dit jaar!

Al met al heb ik een heerlijk jaar gehad en ik kan alleen maar hopen dat volgend jaar net zo zal zijn.

Goede voornemens?

Ja, die heb ik. Na gestopt te zijn met roken in september van 2007 heeft mijn lichaam een dik jaar kunnen wennen aan het niet roken. Ik heb er geen behoefte meer aan gehad en ben erg blij dat ik gestopt ben. Alleen heeft me dat wel een kilo of 15 gekost. Schommelde ik in mijn medio twintiger jaren nog rond de 75 kilo, tegenwoordig zit ik meer boven dan onder de 90 kilo. Het is mooi geweest zo. Ik wil weer terug naar de 80 kilo. Daar gaan we dan ook in 2009 aan werken.

Allemaal een hele fijne jaarwisseling toegewenst en tot volgend jaar!

2 reacties:

Nance zei

Er is inderdaad veel gebeurt dit jaar. Leuk om te lezen. Natuurlijk wens ik mijn vriend ook een heel gezellige jaarwisseling.

Anoniem zei

Jullie ook een hele goede jaarwisseling.