maandag, maart 26, 2007 |

Spinning

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. De spinningmarathon stond op het programma. Even een korte uitleg: In zes blokken van een uur moest je met je team spinnen. Iedereen een uur. En dan niet gewoon een uurtje rond trappen, maar een complete les volgen. Iedere les had zijn eigen thema.
Het begon om 10 uur en natuurlijk ga je dan om de eerste deelnemers aan te moedigen en om te bekijken hoe het allemaal gaat. Want ook ik had nog nooit op zo'n ding gezeten. Muziek hard aan en op het ritme van de muziek spelen met de weerstand en zo nu en dan zitten en staan. Zag er vrij pittig uit en iedereen die klaar was, was dan ook helemaal kapot. Een lekker vooruitzicht. Maar hoe langer de dag duurde, hoe meer zin ik kreeg om ook even helemaal kapot te gaan en ik kon ook niet wachten tot ik aan de beurt was. Dit was pas het laatste uur.

Bijna viel mijn deelname in de soep, want onze dierbare collega H-J presteerde het om de complete trapper eraf te fietsen. Hoe is ons een raadsel, want als er iemand zich aan het drukken was, dan was H-J het wel. Volgens mij was hij vergeten dat er nog een weerstand knop op dat apparaat zit. Haha. Maar ze hadden gelukkig een reserve fiets.

Ik moet zeggen dat het vrij pittig is en ik ben dan ook een paar keer goed kapot gegaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Achteraf heb je weer dat heerlijke gevoel dat je iets gedaan hebt en na een afwezigheid van ongeveer drie maanden heb ik me dan ook weer voorgenomen om tijd vrij te gaan maken voor de sportschool. Uiteraard is Spinning dan het nieuwe iets.

A.s. vrijdagochtend is er weer les en The World according to El heeft al toegezegd mee te doen. Als er nog meer kunnen en zin hebben (anders moet je maar zin maken!), dan moet je gezellig mee doen.

Een super geslaagde dag en dat allemaal voor het goede doel. Ze hebben maar liefst 15.000 euro opgehaald voor de stichtingen KiKa en Villa Joep. Volgend jaar weer!

4 reacties:

Tummetje zei

Volgens mij heb je de dag erna niet zo veel last van gehad. Of je deed natuurlijk als of je er geen last van had. Tja dat zullen we denk ik niet weten.

Tummetje zei

Volgens mij heb je de dag erna niet zo veel last van gehad. Of je deed natuurlijk als of je er geen last van had. Tja dat zullen we denk ik niet weten.

Nance zei

Ik ben van de partij vrijdag. Na zoveel enthousiaste verhalen kan ik niet wachten, alhoewel de collega's die over de afdeling strompelen de pret iets drukken ;-)

Anoniem zei

Ik heb nog nooit gespind, het lijkt me echt zoooooooooo zwaar.