zaterdag, november 11, 2006 |

Druk, druk, druk

Zo, eindelijk weer een post.
Het is een drukke week geweest.

Ik zal eerst een klein stukje vertellen over de brand in Emmeloord. Ik weet dat collega's dit ook al hebben gedaan, maar ik heb lezers uit het oosten des lands. Zo blijven die ook een beetje op de hoogte.
Afgelopen donderdagmorgen rond een uur of 10 sloeg de vlam erin bij Deen. Een polyesterfabriek op nog geen 100 meter van mijn werk. Dikke zwarte wolken trokken over Emmeloord. De sirene ging af en ik heb in huis tv flevoland aangezet. Daar werd al snel vermeld dat er vermoedelijk giftige stoffen vrij zijn gekomen en alle ramen en deuren moesten dicht. Ook was er nog de kans op ontploffingsgevaar.
Het duurde ongeveer een uur voordat de zwarte rookwolken minder werden.
Nu moest ik om half 1 werken en het was maar de vraag of ik er kon komen. Ik had al gehoord dat mijn normale route dicht zat, dus ben buitenom Emmeloord gereden in de hoop dat ik er via die kant in kon. Maar helaas. Het hele gebied was hermetisch afgesloten. Gelijk maar gebeld en even later belde ze terug met de mededeling dat ik maar moest wachten tot we er weer door konden. Rond half 2 was dit het geval. Gelukkig zijn er geen gewonden of nog erger gevallen. De giftige stoffen zijn ook niet gevonden in de lucht. Uiteindelijk viel het allemaal dus mee, maar het was wel even schrikken.

Vrijdag hadden we een afspraak bij de woningbouw voor de woning die ons is toegewezen. De hele week al alle instanties af om de benodigde papieren bij elkaar te krijgen. Erg spannend allemaal.
Het gesprek verliep erg positief, het was allemaal een beetje onduidelijk wie de sleutels op dit moment had. De vorige bewoner nog of de opzichter die de woning moet controleren. Volgens de planning moest de sleutel bij de opzichter liggen, die donderdag de inspectie heeft gedaan.
Gelijk bij het huis gekeken na de tijd en alles is al leeg. 's Middags kregen we een telefoontje van de woningbouw dat de inspectie is uitgesteld en men niet kon zeggen wanneer de sleutel wordt ingeleverd. Waarschijnlijk moet er hier en daar nog behang af worden gehaald.

Dit gaat dus allemaal met grote stappen en als alles mee zit, krijgen we voor het eind van deze maand de sleutel en kunnen we aan het verbouwen.
We hebben er veel zin in. Gisteren al een beetje bekeken hoe we het gaan doen. Welke vloeren erin komen, wat er aan de muur moet komen etc. etc.
Gaat een erg drukke tijd worden, maar wel erg leuk. Mijn ouders hebben al toegezegd een week te komen helpen en we hebben al gehoord dat sommigen wel op de kinderen willen passen.

Nu zou ik vanavond naar Twente gaan om een avondje met vrienden te gaan bowlen. Dit is een jaarlijks uitje met z'n allen. Ik zie ze niet meer zo vaak, dus hier heb ik wel zin in. Maar helaas voelt Miranda zich niet helemaal toppie en is Esmée ook nog ziek. Het is dan ook maar het beste om het bowlen af te zeggen. Jammer, jammer. Straks in het voorjaar moeten we maar een bbq organiseren voor de tukkers in ons nieuwe stekkie.

6 reacties:

The world according to El zei

alleen voor de tukkers???

elbakero zei

en natuurlijk ook voor mijn dierbare collega's :-)

Anoniem zei

Ik heb het ook mogelijk gemaakt om anoniem een comment achter te laten. Even testen of het werkt.
Je moet wel op Anonymous hiernaast klikken, trouwens.

Remco

Nance zei

Ik hou me aanbevolen ;-) (voor de bbq) Ik hoop dat jullie de sleutels snel krijgen en dan lekker aan de slag kunnen. Mocht je eens omhoog zitten met oppassen mag je me bellen.

Blondie Power zei

Jammer van je tukker uitstapje, maar ach bowlen kun je toch niet... ;-)

en wat betreft de kids.. ook hier tussen de koeien zijn ze welkom...
laarsjes aan en tjop tjop door de klei...

Smitsky zei

Lief he van al die collega's die wel op de kinderen willen passen!

Ik sluit me er bij aan..al denk ik dat ze liever bij de "blaaggies" van Nance en Blondie rondhangen.

Zou ik zelf ook veel leuker vinden ;-)