maandag, november 06, 2006 |

Daar zijn we weer

Zo, het wordt wel weer tijd voor een nieuw bloggie. Is al weer een paar dagen geleden.
Vrijdagavond hebben de grote schietfinale gehad. Zoals je bij El al kunt lezen, gingen we er naar toe met het idee dat we die beker wel eens mee naar huis nemen. Maar niets van dat. Helaas blijkt maar weer eens dat we ons veel te hoog hebben ingeschat en we zijn dan ook van de baan geschoten.
Wat ook wel logisch is achteraf. Het toernooi wordt al jaren georganiseerd en er zijn bedrijven die dus ook al jaren meedoen en natuurlijk ook al jaren oefenen. Maar we zijn vastbesloten om volgend jaar weer mee te doen (hopelijk met een grote groep collega's). Het is echt gezellig en leuk werk. Alleen die finale. Sjezus, wat een zenuwgedoe. Stonden we bij de voorronde nog te ouwehoeren en te lachen en te klappen als iemand weer eens de roos had geraakt, in de finale was het muisstil. Er mocht absoluut niet gepraat worden. Mensen die achter je staan te kijken hoe jij schiet. Niet echt bevorderlijk voor de score. Volgend jaar ga ik de voorronde opnemen en met de finale de mp3 op mijn kop met de geluiden van iedereen. Dan halen we die 200 punten wel.
Moet als laatste toch nog even vermelden dat ik wel de beste schutter van Marktplaats ben geworden. Wel weer iets om trots op te zijn.

Dan de rest van het weekend. De kinderen zijn bij hun vader geweest, dus het was weer rustig in huis.

Zaterdag kregen we nog super nieuws. We hebben een woning toegewezen gekregen van de woningbouwvereniging. Aan de Pegasusstraat. Eindelijk weg hier. Het gaat je wel tegenstaan elke dag tig keer die trap op en neer. En de kinderen willen ook zo graag buiten spelen. Je kent het vast wel. Maar straks kan dat allemaal! Geen straat voor de deur. Alleen maar een looppad. En we hebben en trapveldje en een speeltuintje voor ons huis liggen. Kunnen Juul en Esmée en later natuurlijk Sil zich heerlijk uitleven. A.s. vrijdag hebben we een gesprek met de woningbouwvereniging. Deze week zijn we dus druk om al het papierwerk bij elkaar te krijgen. De woning komt medio november al vrij waarschijnlijk. We gaan dus een drukke tijd tegemoet, met verbouwen en alles. Maar ik heb er bere zin in. Kerst in een nieuw huisje vieren. Jullie weten dit nog niet, maar ik heb een aardige kerstverzameling. Het hele huis wordt versierd met overal sneeuw, kerstmannen en natuurlijk een kerstboom en een kribbe. Uiteraard worden de ramen volgespoten met spuitsneeuw en allerlei figuren. Miranda vind het allemaal maar overdreven, maar ik vind het prachtig.

Dan de zondag. Ik moest gisteren werken overdag. Was een rustig dagje, maar ik heb me wel vermaakt. Gisteravond kwamen de kids weer in huis, lekker gezellig bij elkaar allemaal weer. En nu is het al weer maandag. De werkweek is begonnen. Miranda is nu aan het werk, ik mag vanavond weer en de kids moeten weer naar school vandaag.

Nu gaan we stoppen en een poging wagen om bij Esmée vlechtjes te maken. Wish me luck!

6 reacties:

Blondie Power zei

Foto van Esmee haar vlechtjes graag!!! Als je het goed gedaan heb, mag je mijn meiden ook een keer doen.. ;-)

Maar gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje!! Leuk man!! Als alles klaar is komen we een keer met zijn allen kijken!!

The world according to El zei

ik sluit me aan bij Blondie foto graag, maarinderdaad geweldig nieuws van jullie huisje gefeliciteerd!!! en we verwachten een verhuisbericht met uitnodiging tot bezichtigen.
Over de kerst lijkt het me het best als je met Nance praat die is namelijk net zo gek.

Smitsky zei

Wat goed, een neit huussien! Gefeliciteerd!

Ennuh, qua kerstversiering kun je idd beter even met Nance overleggen ;-)

Nance zei

Gelukkig, er is net zo'n kerstgek als ik!! Ik wist wel dat ik niet de enige was :-) Ben erg benieuwd. We zullen je eens meenemen naar de straat waar we vorig kerstavond hebben gevierd. Dat was geweldig! Het kerstverhaal werd helemaal opgevoerd maar dat hoor je allemaal nog wel.

Die vlechtjes wil ik ook zien hoor. Maak je een foto? Kan Jelle nog wat van leren.

Anoniem zei

Hey aanstaande buurtman. Dan zullen we elkaar tussen de werkzaamheden door ook nog wel eens tegen gaan komen. :)

Anoniem zei

Eindelijk, dan kan ik doorkarren op maandagnacht naar huis :) haha

Gefeliciteerd met jullie nieuwe onderkomen, arme miranda....dan is het huis straks af wil ze genieten van der nieuwe onderkomen en dan verander jij het gelijk in een kerststal :)