zaterdag, november 18, 2006 |

De kop is eraf

Zoals de titel al zegt. De kop is eraf. En dan hebben we het natuurlijk over ons huisje.

Gistermorgen de sleutel gekregen en gelijk gekeken natuurlijk. Je wilt eigenlijk gelijk aan het werk, maar dat lukt dan niet helemaal.

Het hele huis zit nog in de behang. Overal zit het, je kunt het zo gek niet bedenken.

Gisteren tegen een uur of half vier zijn de harrelly's komen kijken en ze hadden de auto vol met spullen. Stoomapparaat, behangtafel, rollers, kwasten, schragen, schuurmachine, noem maar op.

Snel door het huis gelopen en alles laten zien. Zelf was ik gistermiddag al een beetje begonnen met het behang er af te trekken. Maar zonder stoomapparaat gaat dat een beetje lastig. Ik moest gisteravond nog werken om half 5, dus alles moest vlug, vlug.

Vandaag was dus de eerste volle dag. Vanmorgen al vroeg met Julian (in pietenpak) naar het huis gegaan en daar begonnen met het behang er af te halen.



Ja, dat was het eigenlijk wat ik vandaag gedaan heb. Behang, behang, behang en nog eens behang. Miranda heeft vanmorgen Sil naar opa en oma in Emmeloord gebracht. Hij blijft daar vannacht slapen. Is zijn eerste logeerpartij. We zijn benieuwd! Daarna is ze met Esmée naar de behangwinkel gegaan. Nu hebben we hier geluk mee, want de winkel zit onder ons. Dus daar maar gelijk afspraken gemaakt. Ideaal. We kunnen net zoveel meenemen als we willen en alles kan ook zo weer terug. Scheelt ook weer 40 ritjes naar de Gamma waarschijnlijk.


Dan was er vanmiddag natuurlijk de intocht van Sinterklaas en de mega vette zwarte pieten (volgens de kids). Miranda is daar naar toe geweest en ik ben maar weer naar mijn geliefde behang gegaan. Tegen half 4 waren ze terug en hebben we nog doorgewerkt tot half 7. Maar er komt schot in. De hele bovenverdieping is nu kaal.



Ik heb deze week nog twee dagen vrij kunnen nemen en de harrelly's komen de hele week. En niet te vergeten Elles, die ons woensdag komt helpen. (Bij deze Elles). Dus we gaan een produktief weekje tegemoet.


En volgende week hebben we een digitale camera. Dan zal ik ook wel een paar foto's plaatsen van de vooruitgang die we dagelijks boeken.



Dat was het eigenlijk wel voor vandaag. Ik ben aardig moe, moet morgen overdag werken, dus ik denk dat we vanavond lekker vroeg onder de wol kruipen. Morgen weer een spannende dag. We mogen onze schoen zetten van Mama Miranda, dus ik sta morgenvroeg om 6 uur beneden om te kijken of er iets in zit. Ik stop er nu mee, want ik moet nog een tekening maken voor Sinterklaas en ik moet nog naar de AH om wortels voor Americo en zijn zoontje Pegasus (!!) kopen.



Hieronder de eerste foto van Pegasus:


2 reacties:

Anoniem zei

Oke oke, ik kom wel woensdag omdat je zo aandringt. pa wou zijn digitale meenemen. wannneer je toch nog die van ons nodig hebt hoor ik het wel. tot woensdag liefs jezus

Blondie Power zei

mega vette zwarte pieten...hahahaha