dinsdag, november 16, 2010 |

Mercedes 190 D

Ken je ze nog?

Vroeger vond ik dit altijd mooie auto's. Een vette Mercedes 190. Van de dieselvariant kwam je de meeste tegen. Heel af en toe een benzinevariant, de 190E.
Natuurlijk had je ook de 200 series enzovoort. Ik hield ze altijd uit elkaar door naar de grill te kijken. De 190 heeft twee horizontale strepen in de grill en de andere modellen hebben er 3.

Nu ineens zie ik ze overal bij ons in de buurt rijden. Ze schieten als paddestoelen uit de grond. We horen er gewoon niet meer bij hier. Iedereen rijdt Mercedes! (En alle mannen dragen vandaag rokken! (maar dat is een ander verhaal)).

En dan kom je aan het denken. Vroeger, vroeger, hoe lang was dat ongeveer geleden??

Ik weet het nu. Het is inmiddels 25 jaar geleden. Ze zijn inmiddels belastingvrij en ze worden allemaal ingevoerd uit het Duitse land.

Hmm, misschien ook maar eens aan de rok :-)

1 reacties:

The world according to El zei

En ik spiegels op de punten van mijn schoenen