zaterdag, juni 05, 2010 |

Pffff, valt dat effe tegen

Gisteravond om 22.00 vertrokken we vanuit de kantine van vv Steenwijk. 3/4 van de lopers waren doorgewinterde wandelaars die de Kennedymars (80 km) gingen lopen. Het zijn net een stelletje gekken. Ze willen je aan alle kanten wel inhalen. Het liefst hebben ze dat je ook nog even netjes aan de kant gaat voor ze. Man, doe toch rustig. Je moet er nog 80.

In ieder geval hadden ze het parcours ingedeeld in lussen van 20 km. Bij wandelen moet je dan denken aan ongeveer 20 km. De eerste lus was al 21,5 km en liep door Steenwijkerwold. Op pad en het tempo zat er goed in. Automatisch ga je mee in het tempo om niet het gevoel te krijgen dat je de langzaamste van het stel bent. Om 1.15 uur liep ik weer het terrein van de voetbalvereniging op voor mijn eerste rust. Bakkie koffie erbij, broodje kaas en gewoon even een kwartiertje zitten. De voeten deden al aardig zeer.

Om 1.30 uur weer op pad. Ik had begrepen dat we 4 keer dezelfde lus gingen lopen, dus dat deed ik dan ook. Na een km liepen sommigen ineens een andere kant uit. Snel nagevraagd hoe dit kan en het bleek dat je bij de kantine een nieuwe routebeschrijving moest halen. Shit!
Weer terug. Ik dacht een snelle route te kunnen nemen in het donker, maar dat viel tegen. In ieder geval had ik om 2.00 uur eindelijk de goede route en kon ik weer op pad. Lus 2 ging door Giethoorn. Met mijn zaklampje de route doornemen en wat blijkt: 22.5 km. Kom op zeg! Mijn voeten doen al zo zeer en mijn kuit zit al vast! Ik heb werkelijk waar vaak in gedachten gehad om even een tukkie te doen in de auto en rond 6 uur mijn medaille op ga halen.

Toch maar doorgelopen. Aangezien Miranda moest werken vanochtend zat ik wel een beetje met de tijd. Ik zou en moest om 6 uur finishen. De hele tweede 20 km heb ik alleen maar aan een warme douche, een tukkie op de bank en kom ik wel op tijd kunnen denken. Ik kreeg de positieve spirit er gewoon niet in. Komt ook nog bij dat je in the middle of nowhere loopt in het pikkedonker met alleen maar brulkikkers om je heen. Waar ben ik mee bezig? Dat heb ik me echt zo vaak afgevraagd!

Ik was bij de tweede stop om kwart voor 5 en daarna moest ik nog 7 km wandelen. Eindelijk was ik ervan overtuigd dat ik 6 uur ging redden en toen ging het wel weer. Het werd weer licht en dat geeft je toch een soort van nieuwe energie. Uiteindelijk om 5.50 uur gefinishd.

Al met al best wel afgezien, maar ik ben wel trots dat ik heb doorgezet. Uiteindelijk toch nog 45 km gewandeld.

Nu maar hopen dat die pijn in de benen snel weer weggaat :-).

4 reacties:

The world according to El zei

Je hebt het toch maar gedaan, gefeliciteerd

Smitsky zei

Zo he! Ik heb bewondering voor je!

BadBunny zei

Ik vind 't met de auto al best een stuk! Nooit van z'n levensdagen dat ik dat zou gaan lopen!

Maar wel knap!

Blondie Power zei

Ik zeg: Respect!