maandag, juni 28, 2010 |

De ronde van Twente

Afgelopen weekend was het dan tijd voor de generale repetitie. Een tweedaagse wandeltocht in het schone Twente. Lonneker was de start en finish locatie.

Zaterdagmorgen om 6.30 uur (half uur te laat eigenlijk) in de auto gestapt en net iets te hard (omdat ik te laat was) richting Twente gereden. Dat kon mooi, want aan de andere kant reden de motoren die richting Assen gingen. En als ze dan gaan flitsen, dan zit de kans er dik in dat dat aan de andere kant was.

Enfin, uiteindelijk een kwartiertje te laat om 8.15 uur gestart voor een tocht van 35 kilometer. Veel water mee, want het zou warm worden. Het ging voorspoedig en uiteindelijk liep ik om 2 uur door de finish. Op naar de volgende dag.

Zondagmorgen mochten we een half uurtje eerder starten. Dus om 7.30 uur. Nu stond er 50 kilometer op het programma. Ik heb zaterdag nog gevraagd of het niet eerder kon, maar ze hielden voet bij stuk en waren niet van plan om eerder uit hun nest te komen waarschijnlijk. Ter vergelijking: In Nijmegen start je om 4.00 uur en moet je voor 17.00 uur finishen. 15 uur wandeltijd dus. In Lonneker start je om 7.30 uur en moet je ook om 17.00 uur binnen zijn. 11,5 uur wandeltijd dus. Dat is nogal een verschil.

Om 7.30 uur op pad gegaan met een doorgeprikte blaar die ik van de zaterdagtocht over heb gehouden. Je voelt het wel, maar dat zakt vanzelf wel weg. Een pittige tocht was het. Stukken door de bossen en bij sommige stukken was het meer bergbeklimmen dan wandelen. Dat ga je echt wel voelen in de beentjes. En dan ook nog die hitte. Na 26 kilometer was er een stop en daar had ik de keuze om toch maar voor 40 km te gaan ipv de 50. Door al dat klimwerk was ik al veel tijd verloren en als ik voor de 50 km wilde gaan, dan moest ik 10 km op de open vlakte op het heetst van de dag en dan flink doorlopen om op tijd binnen te zijn. Ben dan ook maar voor de verstandige keuze gegaan en uiteindelijk finishte ik om 15.15 uur. De blaar bleek inmiddels een dikke bloedblaar te zijn geworden waar ik vandaag nog erg veel last van heb gehad.

Maar wel dik tevreden verder. Geen spierpijn of andere pijntjes. Ik ben er wel klaar voor.

Over 3 weken gaat het dan loos in Nijmegen. Aankomend weekend hangt van verjaardagen aan elkaar. Het weekend daarop nog een kilometer of 25 voor het gevoel en dan richting Nijmegen.

1 reacties:

The world according to El zei

Hartstikke leuk toch al die verjaardagen