woensdag, oktober 28, 2009 |

Een dikke kop

Of "De ziekenboeg part deux" Het had allebei gekund.

Even een update. Is al weer een tijdje gelden sinds mijn laatste bloggie.
De griep van de kids viel uiteindelijk gelukkig mee en na een dagje bankhangen konden ze er weer redelijk tegenaan. Vrijdagavond na het werk zijn we richting B'broek gereden met nog wel een spuugbak in de auto voor de zekerheid, maar deze was niet nodig.

Zaterdagochtend dus eerst een bezoekje gebracht aan de IKEA voor prullaria. We hebben het onder de 50 euro kunnen houden en dat is best knap als je daar rondloopt. Je neemt toch snel teveel mee, omdat het te leuk is. 's Middags met moeders kroketten gemaakt en tegen een uur of 5 gingen we naar Almelonia om daar de verjaardag van mijn zusje te vieren. Het was erg gezellig met allemaal familie. Ook mijn oma en opa (beiden tegen de 90 jaar!) waren daar aanwezig. Op die leeftijd hebben ze geen blad meer voor de mond en zeggen ze wat ze op hun hart hebben.

Ze denken dan ook dat elke keer als ik weer eens mijn gezicht laat zien daar, dat ik nog die jonge god van 10 jaar geleden en een stuk dunner ben. Elke keer moet ik dan ook weer aanhoren dat ik of een dikke kop heb gekregen of dikke armen heb. Nu was ik er ook weer helemaal op voorbereid en jawel hoor. Oma zei: "Ie heb ok wa nen dikken kop kreeg'n!". Ik wou al bijna weer reageren, toen ze daar nog 'Harald' aan toevoegde. Whahahahaha. Ik sprong bijna een gat in de lucht en Harald (mijn zwager) viel bijna achterover van zijn stoel.

Maar toen ik hem eens goed aankeek, begreep ik ook wel wat oma bedoelde. Harald, kijk een beetje uit wat je eet! Voor je het weet, haal je mij nog in! Whoehahaha.

In ieder geval was het zondag tijd om te wandelen. Planning was om naar mijn zusje te lopen en met haar weer terug naar mijn ouders. 14 kilometer in totaal. Moeders zei spontaan dat ze wel mee zou lopen. Zo gezegd, zo gedaan! Met een voldaan gevoel en spontaan publiek bij de finish hebben we het weer gehaald! Top gedaan, ma!

's Middags een paar uurtjes naar de dierentuin geweest in Nordhorn. Een gezellige, kleine dierentuin met een mooie speeltuin voor de kids.

Miranda voelde zich de hele dag al een beetje loom en toen we 's avonds naar huis wilden rijden, was ze in geen velden of wegen te bekennen. De griep had haar te pakken en ze was in bed gekropen daar. Na een uurtje wachten zijn we dan toch maar richting de polder gereden. 's Nachts kreeg ik het ook te pakken en zo hebben we samen de hele maandag op de bank gelegen.

Nu is het al weer woensdag en we zijn hier allemaal gelukkig weer helemaal opgeknapt.

Rest mij niets anders dan te zeggen: "Harald, een beetje beweging is niet verkeerd!"

Whahahahaha

1 reacties:

Nance zei

Gewoon naar IJsland gaan. Las net bij El dat ze daar een manier hebben gevonden om van het fastfood eten af te komen.