dinsdag, juni 02, 2009 |

Pinksterfeesten Bornerbroek

Waar een klein dorp groot in kan zijn.

Al jaar en dag is het feest van het jaar in Bornerbroek de Pinksterfeesten. Al jaar en dag staat dit feest in het thema van Country & Western. Al jaar en dag doet elke Bornerbroeker zijn best om niet te vervallen in een Line Dance. Al jaar en dag is het eigenlijk een groot zuipfestijn.

Na vorig jaar te moeten werken, konden we dit jaar weer een weekendje naar Brookland. Pa en Ma op vakantie, dus het huis was helemaal van ons. Zaterdagmorgen zijn we er naar toe gereden en na een bakkie koffie ben ik met de jongens en mijn zusje naar het feestterrein gegaan waar inmiddels de Brooker Kids Games al van start was gegaan. Dit is een zeskamp voor de basisschoolkids. Mijn peetkind Sten deed ook mee en hij heeft met zijn groepje de 1ste prijs in hun categorie gewonnen! (Sten heeft de beker in de hand)

Langzamerhand zie je dan steeds meer vrienden en bekenden en al gauw sta je dan de overwinning van wie dan ook te vieren in de tent. Het ene biertje na de andere vliegt naar binnen en het is weer ouderwets gezellig. Hier en daar natuurlijk die opmerking dat er toch best wel wat kilootjes bij aan zijn gekomen, maar daar zijn we al wel aan gewend.

's Avonds om een uurtje of 8 was ik weer thuis en ben als een blok in slaap gevallen. Zondagmorgen wakker geworden met een flinke kater, maar dat hoort er ook een beetje bij. Om 11 uur liepen we al weer over het feestterrein waar een rommelmarkt was en allerlei andere bezienswaardigheden. Rond het middaguur zijn we op de koffie gegaan bij mijn opa en oma en daarna een uurtje op de bank. Na een ibuprofennetje en een douche was ik er weer klaar voor en om een uur of 3 stonden we al weer vrolijk buiten aan de bar. Ook deze middag was enorm gezellig. De kids hadden binnen no time hun centen uitgegeven aan de kermis en papa stond heerlijk onder een parasolletje te kletsen met iedereen. Kreeg helemaal een vakantiegevoel.

Maandag hebben we verder niets gedaan en zijn via de touristische route huiswaarts gereden. Vandaag was het al weer een normale werkdag. Het kostte me nog wel een paar uurtjes om van dat vakantiegevoel af te komen :-)

Vanavond de heg geknipt, de tuin gedaan en nu nog een uurtje voor de buis hangen.

Ciao.

2 reacties:

The world according to El zei

Echt dorpsfeest dus, wij hebben eind juni weer feest maar dan wordt mijn skat ook 50 dus dubbel feest!

Anoniem zei

vond het ontzettend leuk jullie weer te zien...we zien elkaar ook veel te weinig... misschien over een paar jaar als jullie ook naar bornerbroek verhuizen wordt het weer ouderwets gezellig?
liefs Ellen