dinsdag, september 30, 2008 |

Crisismanagement

Ken je dat?
Even een rondje bloggies doen. En dan niets nieuws zien?

Nog steeds staat het weekend voor de deur, hoor je dan op het werk.

Dus tijd voor een bloggie.

Eigenlijk was ik van plan om over koetjes en kalfjes te bloggen, maar bij thuiskomst zag ik één van de discusvissen toch wel erg aan het wateroppervlak zwemmen. Bij nader onderzoek lag het beestje op zijn kop met een soort van luchtbult aan de onderkant van zijn buik. Daardoor werd hij steeds op zijn kop gedraaid zeg maar.
Hmm, hoe kan dit?

Dus check ik de rest van het aquarium en zie dat er eigenlijk wel heel veel vissen of halfdood op de bodem liggen of happend naar zuurstof bovenin drijven. Daar is iets niet goed. Blijkt dat de thermostaat niet meer naar behoren werkt. De temperatuur is te laag. Shit!

Snel naar de dierenwinkel een nieuwe kopen en twee vissen in quarantaine geplaatst. De rest er ook maar uitgehaald en toch maar het complete aquarium verschoond. Mag eigenlijk niet volgens mij, maar ik had geen andere keus. Nu zitten de visjes er weer in en het lijkt allemaal goed te gaan. De twee zieken staan in een emmer in de keuken. Die lijken er ook weer bovenop te komen, maar dat moeten we morgenochtend maar bekijken.

1 reacties:

Anoniem zei

Ohh wat zielig voor die kleine visjes. Hadden ze bijna dierendag niet gehaald.Ze boffen maar met zo'n dierenliefhebber.