zondag, juli 06, 2008 |

Part deux

Dat was even schrikken, zeg. Doe de poort open zit de hele familie achter thuis. Mijn zussen, schoonzussen en zwagers. Op vrijgezellenfeest. Ik moest mijn tas maar pakken, want we gaan naar Twente en daar blijf ik ook slapen. Zo gezegd, zo gedaan dan maar. Met een clubje van 5 man op pad. Natuurlijk wist ik niet wat er ging gebeuren. Na het eerste biertje te hebben gedronken bij Sander zijn we in de auto richting Gelderland gestapt. Gelukkig hoefde ik geen apenpakje aan. Mocht mijn eigen kleren aanhouden. Na een half uur krap in de auto te hebben gezeten kwamen we aan in Ruurlo. Kleiduivenschieten! Joepie, vind ik gaaf.

Een oud boertje in overall loopt ons tegemoet en zegt dat de baan nog bezet is. We kunnen wel even de kantine in een biertje drinken. Haha. Eerst bier en dan schieten. Hij drukt ons een kaartje in de handen en zegt dat we zelf maar drank uit de koelkast moeten pakken, of we het wel even willen opschrijven. Haha. Dat dat nog kan zo.

Vervolgens de baan op. We hebben geschoten op kleiduiven. Dat zijn schoteltjes van klei voor de leken onder ons. Iedereen had 25 schoten verdeeld over 4 parcourtjes. Al snel vloog de ene na de andere duif kapot. Eindresultaat: 15 geraakt. Niet slecht.

Daarna naar het restaurant. "Iets te drinken?" Doe maar een biertje. Niet uit de tap, maar gewoon een flesje. We mogen ook wel een beugel. Vervolgens hebben we de bbq aangestoken en ons volgevreten.

Terug in de auto en rond een uurtje of 9 zijn we richting centrum Hengelo gelopen. Ook nog tropical night, dus allemaal terrasjes een beredruk. Erg gezellig. We hebben onze ogen uitgekeken (het mag nu nog). Later zijn we de (rookvrije) kroeg in gestapt en ergens vannacht weer naar huis gelopen. Ben de tijd kwijt. Wel moest ik eigenlijk heel nodig plassen, dus zeg tegen Harald dat ik even een muurtje opzoek. Sta ik daar mijn behoefte te doen, tikt iemand mij op de schouders. "Loopt u maar even mee, meneer!" Shit, politie. Tot overmaat van ramp sta ik gewoon tegen het politiebureau aan te zeiken. Dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden. Geen papieren bij me, dus ik werd hardhandig vastgehouden en mijn gegevens werden gecheckt. Gelukkig klopte alles en na een minuut of 10 stond ik weer buiten. De rekening wordt thuisgestuurd! Wel jammer, maar ik moest er wel om lachen.

Vanmiddag weer naar huis gereden en daar de hele middag op de bank gelegen uitgerust. We zijn geen 20 meer ;-)

Morgen gaan we richting Bornerbroek, waar de echte voorbereidingen beginnen. Ook daar hebben ze internet, dus ik zal iedereen op de hoogte houden.

Jongens bedankt! Het was een topdagje!

(helaas geen foto's, we hadden geen camera bij ons)

5 reacties:

Smitsky zei

Plassen tegen de muur van het politiebureau, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn... als je het tenminste in de gaten hebt ;)

Super man, zo met je vrienden op stap!

Nance zei

Klinkt ontzettend gezellig allemaal. Heb ook eens kleiduiven geschoten, dat is wel even wat anders dan op de schietvereniging of niet?

We zijn hier erg nieuwsgierig dus wel vooral blijven schrijven!

Anoniem zei

heee remco,
wil je even heel veel plezier wensen op jullie feest en veel geluk voor jullie samen. maar dat gaat vast lukken. Ik vind je verhaal wel lachen en ik moest direct denken aan een keer in Hengelo toen je ook moest plassen. (mocht het toen nog). Je kwam toen met de broek op je enkels terug en zei: ik geloof dat ik wat vergeten ben, maar ik weet niet wat. Ik zie je nog zo voor me staan.. lachen toch?
Veel groetjes uit Borne van Ellen

Simone zei

Dat noem ik nog eens een vrijgezellenfeest, daar moet de politie wel aan te pas komen natuurlijk :)

Heel veel plezier komende week.

The world according to El zei

Had hij geen grote radio bij zich en een broek met klittenband? Nee? zeker weten, jammer......