zondag, december 23, 2007 |

Christmas time


It's Christmas time!

Merk je het ook? Iedereen is druk in de weer om de laatste kerstinkopen te doen. Alleen wij niet. We zijn niet thuis met de kerst.

Maar eerst nog even over het kerstfeest van afgelopen donderdag.

Na een rit van een anderhalf uur, kwamen we met de bus aan op het Java eiland, waar de feestboot op ons stond te wachten. Omdat het een internationaal feest was, waren er schat ik rond de 200 personen. Beneden een grote dansvloer, boven een loungeruimte en daarboven het dek.

De hele avond natuurlijk overal geweest. Gedanst, gegeten en gedronken. In de tussentijd hebben we nog een kwartiertje in de vrieskou op het dek gestaan om een te gekke vuurwerkshow te bewonderen. Al met al echt een geslaagde avond. Om half 1 reden we terug naar de polder. Ik was natuurlijk van plan om te gaan slapen, maar was zo druk aan het kletsen en voordat ik het in de gaten had, stonden we al weer in Emmeloord. Al daar gelijk op de fiets gestapt en gelijk naar bed.

's Morgens mocht ik uitslapen. Rond een uurtje of 11 werd ik wakker. Gelijk maar twee paracetamolletjes genomen en gedoucht. Moest wel, want we kregen een belletje dat ze de kapotte voorruit kwamen vervangen in de voordeur. Daarna iets gegeten en ik was gelijk wel weer fit.

Afgelopen zaterdag moest ik nog even een paar dingetjes kopen. Nieuw plantje voor het aquarium, paar boodschappen en postzegels voor de kerstkaarten. Dacht alles wel even bij Pet's Place en de Albert Heijn te halen, maar na 5 rondjes rijden en nog steeds geen parkeerplekje zijn we doorgereden naar de Intratuin. Daar was het gelukkig wel rustig. Zo rustig dat ik na 5 minuten zoeken naar een medewerker zelf maar mijn plantje uit het water heb gevist, in een zakje heb gedaan en de juiste sticker erop heb geplakt. Juul stond met een rood hoofd naast me bij de kassa en kon zijn lachen bijna niet inhouden. Door naar Greidanus, waar gelukkig nog wel plek was voor de auto. Het viel achteraf allemaal nog wel mee dus.
Morgen moet ik nog een dagje werken en daarna heb ik twee weken vakantie. Joepie. Morgenavond rijden we naar Bornerbroek waar we aanschuiven voor de traditionele broodmaaltijd op kerstavond. Eerste kerstdag gaan we ons zat vreten in hazepeper (of is het hazenpeper??). Tweede kerstdag vroeg weer terug naar Emmeloord. Dan worden de kids opgehaald en blijven ze een weekje bij hun vader.

Als laatste de teller:
9911 nu. Spannend!

Iedereen die ik niet meer spreek of zie:


Merry Christmas!