maandag, april 02, 2007 |

En het is weer maandag

Het is weer maandag. Weekend weer voorbij, hele week weer voor ons. Ga zo maar door.
Wat hebben we allemaal gedaan het afgelopen weekend.

Vrijdag heb ik me, samen met de gezusters Pit, nog even in het zweet gejaagd tijdens een uurtje spinnen. Tijdens het spinnen ga je wel een paar keer tot het gaatje, maar na de tijd is het toch wel weer lekker. Volhouden, zeg ik maar.

Juul moest zaterdag voetballen en hij was aan de beurt om te keepen. Vrijdagmiddag naar de 'stad' geweest om een paar keepershandschoenen te kopen en 's middags met Juul op het veldje oefenen. Je wilt als ouder toch niet dat hij er 10 om de oren krijgt!

Zaterdagmorgen weer het vaste ritueel van 30 keer de voetbaltas in- en uitpakken en na alle koters gewassen en gestreken te hebben ging ik - Miranda moest werken - op naar Flevo Boys. Omkleden en het veld op. Voordat we weggingen heb ik nog duidelijk gezegd dat we geen tijd hebben voor een sanitaire stop tijdens de wedstrijd. Braaf ja knikkend keken de koters me aan.

De wedstrijd was nog geen 5 minuten bezig en daar kwam het eerste handje al aan mijn broekspijp. "Ik moet plassen!" zegt Esmée. "Ik ook!" zegt Juul.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Wat heb ik nu net in huis nog gezegd. We gaan niet plassen tijdens de wedstrijd. "Maar ik moet heel nodig" klinkt het in koor. Ik zeg dat het bijna rust is en als de scheidsrechter affluit, ga ik met Esmée en Sil natuurlijk naar de wc. Juul moet maar even een mooie boom uitzoeken en die van vocht voorzien.

Fuuuuuuuuuuuut. "Gaan we nu, gaan we nu?". Neeeeeeeeeeeee, de scheids fluit voor een overtreding. Eindelijk is het dan rust en ik sprint naar de wc en Juul sprint naar de boom die netjes staat te wachten. We zijn net op tijd terug voor de tweede helft. Je wilt toch niet als ouder een doelpunt missen.

Hij heeft zijn stinkende best gedaan en na 40 minuten voetballen en een paar uitstekende reddingen verlieten we het veld met een 4-0 overwinning. Klasse, jongen!! De nul!!!

Vol trots liepen we terug naar de kleedkamer en het hele weekend was weer goed.

2 reacties:

MissNonsens zei

Go Julian, go Julian.
De nul gehouden, wat knap van je!
Heel veel succes met je voetbal carriere.

Tummetje zei

Is het nou nog steeds Maandag????


Julian, wordt de nieuwe Van Der Sar!!! Goed gedaan jongen.