zondag, september 27, 2009 |

Laat de winter maar beginnen...

Nou, dat was met het weekje wel weer.

Het werd hoog tijd voor nieuwe autobanden. Die er nu onder lagen begonnen al redelijk op slicks te lijken :-). Na een paar weken op MP vooral gesnuffeld te hebben, hebben we de keuze gemaakt voor winterbanden. Dat heb ik eigenlijk bij elke auto gehad en dat is me tot nu toe super goed bevallen. Uiteindelijk bij een bandenmannetje in Kampen geslaagd en er liggen nu hagelnieuwe Michelins onder. En dat voor de prijs van een B-merk. Altijd leuk!

En dan de badkamer. In ons huis is de badkamer ronduit saai. Allemaal van die standaard witte tegeltjes. De douche is gewoon een verlaagd tegelvloertje waar we dan een douchegordijn voor hebben hangen. Nou met 3 koters kun je je wel voorstellen wat een bende dat elke ochtend is. De hele badkamervloer is standaard strontnat. Hoog tijd voor een opknapbeurt dan ook. Op MP (uiteraard) hebben we een goede douchecabine op de kop kunnen tikken en deze heb ik gisterochtend opgehaald. De hele dag druk in de weer met het plaatsen van dat ding en uiteindelijk na tussendoor nog even een verjaardag te hebben gevierd tegen 6 uur was alles klaar. Vannacht kon de kit mooi hard worden en vanochtend heerlijk gedoucht. Wat een zaligheid. Nu gaan we daar nog een novilon vloertje in leggen en dan lijkt het al weer een stuk beter!

Met al die drukte zou je bijna vergeten dat ik aan het wandelen geslagen ben. Doordeweeks is het 's avonds al weer snel donker, dus dan kan ik niet meer zoveel wandelen. Ik heb me dan ook voorgenomen om 's weekends in ieder geval één dag te wandelen en dan gaan we nog aan een paar wandeltochten meedoen.
Vanochtend om 6.30 uur de wekker gezet, onder de douche gesprongen, glas water en een plak ontbijtkoek. Een paar appels en een flesje water mee en om 7.00 uur liep ik de voordeur uit. Heerlijk! De vogeltjes fluiten, de ochtendmist hangt nog boven de weilanden. Het is gewoon zonde om de mp3 aan te zetten. Na anderhalf uur een bakkie gedaan bij CC en na 17 km gewandeld te hebben, was ik weer thuis. Uiteindelijk 2.45 uur effectief gewandeld. Het tempo zit er wel in. Ik loop standaard rond de 6.25 km/uur. Dat is een mooie snelheid. Nu weer effe douche en verder genieten van de zondag.

Dat was het wel weer. Tot de volgende keer!