zaterdag, februari 07, 2009 |

De Verse Vismarkt


Eens in de twee weken is de Urker Verse Vismarkt geopend. Zie ook: http://www.versevismarkt.nl/.
Meestal hebben ze goede aanbiedingen en deze week was wederom de kabeljauw aan de beurt.


Meestal diezelfde dag komt er dan een e-mail binnen uit Knoll'nbrook met het verzoek een paar kilo te bestellen en deze te zijner tijd mee te nemen naar het verre Oosten. Uiteraard gaan we graag op dit verzoek in en deze keer heb ik zelf ook een kleine kilo kabeljauw gekocht. Ben de enige viseter hier, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik niet genoeg krijg.


Zo gezegd, zo gedaan en vanochtend stond ik met een bijna kokhalsende Julian (hij kan niet zo goed tegen die vislucht, maar vind het toch wel interessant genoeg om al die dooie visjes te zien) in de rij om mijn bestelling op te halen. Ze hadden het deze keer weer mooi in 800 grams gesealde verpakkingen klaar liggen.


De vissies liggen in de diepvries te wachten om verorberd te worden.


Daarna zijn we op pad geweest om verjaardagscadeautjes voor Sil te kopen. De jongens zijn de 17de en de 19de jarig en dat is al snel! Julian wil geld hebben om daarvan een Nintendo DS te kopen. Dus dat is een makkie dit jaar. Voor Sil zijn we ook geslaagd.


Vervolgens een stop bij de carnavalswinkel en ik heb op een paar kleinigheidjes na mijn outfit voor de optocht klaar.


Miranda is werken, we gaan straks pannenkoeken bakken en waarschijnlijk nog wel een spelletje spelen vanavond.


Fijn weekend allemaal en tot gauw!

2 reacties:

BadBunny zei

Ze zijn bij het woord "vis" de "e" vergeten van "vies"! Laat ze maar lekker zwemmen ;-)

Nance zei

Wij willen natuurlijk wel foto's he, van dat hele carnavalgebeuren!